[ad_1]
کارگران کارخانه مونتاژ CAMI جنرال موتورز در Ingersoll ، انتاریو ، روز دوشنبه توافق نامه مشترک جدیدی را تصویب کردند که در آن تولید کراس اوور Equinox تا سال 2023 و معرفی تدریجی خودروهای الکتریکی متوقف می شود. بازسازی عملیات CAMI شامل تزریق پول خواهد بود. 1 میلیارد دلار از GM برای راه اندازی انتقال جهانی شرکت به وسایل نقلیه الکتریکی.
برای توصیف تصویب سریع زوم که به 1900 کارگر کارخانه دستور داده شد روز یکشنبه شرکت کنند زیرا داشتن هرگونه ارتباط با رأی دموکرات ها مضحکه است. در واقع ، این یک کمین با برنامه ریزی دقیق نیروی کار توسط بوروکراسی های اتحادیه محلی و ملی با همکاری دولت GM و دولت های فدرال کانادا و انتاریو بود. هدف مشترک آنها ، که با ترکیبی از اخاذی ، تهدید ، توطئه های پنهانی و سرپوش گذاشتن به دست آوردند ، کاهش هزینه های کار GM در کارخانه بود تا غول خودرو بتواند با روی آوردن به تولید خودروی الکتریکی سود کسب کند.
یونیفور در به روزرسانی کارگران در 11 ژانویه تأخیر کرد که مذاکرات رسمی را با GM برای تمدید قرارداد موجود آغاز کرده است ، که قرار بود در سپتامبر ، در 4 ژانویه منقضی شود. با این حال ، به احتمال زیاد چرخ های پشت صحنه و معاملات هفته ها قبل از آن تاریخ در جریان بود که شامل رئیس جمهور یونیفور ، جری دیاز ، رهبری جنرال موتورز و مقامات دولت فدرال لیبرال و مترقی انتاریو بود.
در جلسه بزرگنمایی ، کارگران مطلع شدند که یونیفور موافقت کرده است که GM را برای تعیین سطح کارکنان و شرایط کارخانه آزاد کند. بروشور سلف سرویس Accents حاوی جزئیات مکتوب در مورد تأثیر معامله پیشنهادی بر قوانین کارکنان ، برنامه ها ، تعدیل نیروها و وقفه ها نبود.
برای فشار دادن عضویت به سمت تصویب ، در صورت عدم موفقیت کارگران در تصویب توافقنامه اولیه ، مایک ون بوککل ، رئیس کارخانه و جو گریوز ، رئیس Unifor Local 88 ، تصویری هولناک از “ضربه مرگ” قریب الوقوع برای کارخانه ترسیم کردند.
آنها به کارگران گفتند هیچ تضمینی برای اشتغال نهایی یا تعداد تولید وجود نخواهد داشت. در قوانین شغلی و طبقه بندی شغل تغییرات چشمگیری ایجاد خواهد شد. با این حال ، هنوز نمی توان “توافقنامه رقابت” جدیدی را با تمام جزئیات اعلام کرد. با توجه به بازسازی پیش رو ، بخش بزرگی از کارخانه بیکار خواهد بود ، اما هنوز نمی توان میزان و مدت زمان تعدیل نیرو را پیش بینی کرد. آنها گفتند که تعداد تیم ها همچنان کاهش می یابد. علاوه بر این ، مشاغل تجارت ماهر در نهایت قطع خواهد شد.
این بروشور توضیح می دهد: “طرفین تصدیق کردند که هنوز موارد ناشناخته زیادی در مورد عملیات جدید وجود دارد.” برای جلوگیری از شرط بندی خود در مورد سطح نهایی کارکنان ، بسته های بازنشستگی پیش از موعد ارائه شد.
بخش اقتصادی این توافقنامه منعکس کننده قرارداد سه ساله با امتیاز است که در تمام کارخانه های دیگر دیترویت سه در پاییز سال گذشته در کانادا ایجاد شده است. هدف اصلی این معاملات این بود که کارگران با حقوق بالاتر و منسوخ شده مجبور به ترک کارخانه ها و گشودن آنها برای کارگران سطح دوم و موقت نیمه وقت با دستمزد پایین شوند که عملاً هیچ حقی ندارند. سیستم نفرت انگیز دستمزد دو لایه تلفیق شده است ، برنامه های کاری جایگزین سنگین و کاهش حقوق اضافه کار معرفی شده است. تا آنجا که به دستمزد مربوط می شود ، کارگران طی سه سال 5 درصد افزایش دریافت کرده اند که در واقع دستمزدها را به صورت واقعی مسدود کرده است. پاداش عملکرد و کیفیت تا 7،200 دلار و برخی پاداش های محافظت از تورم برای شیرین سازی قرص تلخ در نظر گرفته شده است.
اگرچه رئیس اتحادیه ملی جری دیاز به خبرنگاران گفت که پس از راه اندازی تولید کامل وسایل نقلیه الکترونیکی ، GM همانطور که شرکتهای خودروساز همیشه کار می کنند ، سطح اشتغال CAMI با رقم فعلی “قابل مقایسه” خواهد بود. این حق را برای خود محفوظ می دارد که بنا به صلاح دید کارکنان را مدیریت کند. توافقنامه خلاصه شده است: “طرفین می فهمند که شرایط پیش بینی شده ای که این فرصت ها بر اساس آنها ایجاد می شود ممکن است تغییر کند و به طور بالقوه بر توزیع محصول و / یا سطح اشتغال تأثیر بگذارد.”
در این رابطه ، شایان ذکر است که یونیفور در سالهای اخیر ریاست کاهش قابل توجهی در نیروی کار CAMI را بر عهده داشته است. از زمانی که اتحادیه اعتصاب را در سال 2017 خرابکاری کرد ، با فشار بر ناسیونالیسم کانادایی ، کارگران CAMI را از خواهر و برادرشان در مکزیک و ایالات متحده جدا کرد ، نیروی کار این کارخانه تقریباً با یک سوم کاهش از 2800 به 1900 نفر رسیده است.
از این 1900 کارگر ، 1545 نفر پس از جلسه تصویب رأی دادند. روز دوشنبه ، یونیفور گزارش داد كه 91 درصد اعضای رأی دهنده با اسلحه ای كه دیوان سالار اتحادیه بر سر آنها گذاشته اند موافق هستند. با این حال ، حمایت از کارگران ماهر فروش بسیار کمتر بود و فقط 65 درصد بود. این امر بدون شک به دلیل تهدید مستقیم مشاغل ماهر موجود در بروشور “برجسته ها” است.
عملکرد یونیفور در مذاکره در صنعت خودرو برای امتناع از ارائه قرارداد کامل قبل از رأی دادن و عملاً نداشتن فرصت برای کارگران برای بررسی یکدیگر ، سالهاست که مورد انتقاد شدید اعضای اتحادیه قرار گرفته است. اما افتتاح مخفیانه قرارداد اتحادیه موجود ، بدون گفتن سخنی علنی ، چه رسد به حکمی از طرف کارگران ، و اولتیماتوم مختصر آن “خوک در جیب” ، به رفتارهای غیر دموکراتیک آن عمق تازه ای می بخشد. اتحادیه بعنوان یک آژانس توطئه ای متشکل از روسا و دولتهای سرمایه داری فعالیت می کند ، که برای غلبه بر مخالفت کارگران در برابر حملات وحشیانه علیه شغل و سطح زندگی آنها تلاش می کند.
هر کسی که در این مورد شک دارد باید اشتیاق در سالن شرکت GM ، مطبوعات مالی و تجارت بزرگ فدرال و دولت را برای معامله CAMI در نظر بگیرد. همین هفته گذشته و با سر و صدای زیاد ، مدیر عامل جنرال موتورز ، ماری بارا ، از راه اندازی وسایل نقلیه تجاری برقی خود با نام BrightDrop برای ون ها و راه حل های نرم افزاری مرتبط خبر داد. این شرکت در نظر دارد تا سال 2023 27 میلیارد دلار با ردپایی جهانی برای چالش فورد و تسلا در بازار وسایل نقلیه الکترونیکی سرمایه گذاری کند.
مدل تحویل BrightDrop EV600 ، که در کارخانه Ingersoll CAMI تولید خواهد شد ، اولین خودرو در این طرح است. FedEx برای سفارش EV600 از عملیات CAMI ، که در ماه نوامبر آغاز می شود ، با GM قرارداد بسته است. انتظار می رود سفارشات بیشتری از سایر شرکتهای تدارکاتی در اوایل سال 2022 گرفته شود. حمله GM به تولید وسایل نقلیه الکترونیکی در کانادا نتیجه اقدامات مشابه فورد در اوکویل و فیات-کرایسلر در ویندزور ، انتاریو است.
مانند این ابتکارات ، دولت لیبرال فدرال و دولت محافظه کار انتاریو تا 15 درصد از بودجه انتقال CAMI به تولید الکترونیکی کمک می کنند. وزیر نوآوری و صنعت فدرال ، فرانسوا-فیلیپ شامپاین ، در مورد معامله CAMI قول داد که دولت او “برای به سرعت رساندن این سرمایه گذاری به خط نهایی” با GM همکاری خواهد کرد.
رئیس جمهور جنرال موتورز کانادا ، اسکات بل ، که ظاهراً از دیاز و روسای کارخانه های محلی به عنوان “شریک” نام برد ، خاطرنشان کرد که این پروژه همچنین از مزایای دولت برای هزینه های برق استان و مالیات های صنعتی شهرداری بهره مند خواهد شد. بل از Liberal Fund Net Zero Accelerator که در ماه دسامبر تأسیس شده ستایش کرد. این صندوق چند میلیارد دلاری ، که با هزینه های عمومی تأمین می شود ، به وضوح به عنوان صندوق دیگری برای تأمین مالی اشتهای سیری ناپذیر نخبگان شرکتی برای سودهای روزافزون تحت عنوان ترویج اقتصاد سبز در حال ظهور است.
دولت های فدرال و استانی بیش از یک میلیارد دلار یارانه به خودروسازان دیترویت سه – جنرال موتورز ، فورد و فیات-کرایسلر – به عنوان بخشی از تجدید ساختار صنعت خودرو کانادا با حمایت اتحادیه برای اطمینان از “رقابت جهانی” آن ارائه می دهند. “قراردادهای جدید تضمین می کند که صنعت از طریق افزایش تولید ، کاهش شغل ، برنامه شیفت کاری وحشیانه و فرسایش بیشتر حقوق کارگران و استانداردهای زندگی به سودآوری سرمایه گذاران ادامه می دهد. بی تردید ، هر روز تعداد بیشتری از کارگران سطح دوم و نیمه وقت کف فروشگاه ها را جمع می کنند ، که به طور قابل توجهی هزینه های کارفرمایان اتوبوس را کاهش می دهد.
این فرآیند عملکرد پیشرفته محدود به CAMI ، GM یا حتی صنعت خودرو نیست. در حقیقت ، اتحاد شرکتی دولت لیبرال ، اتحادیه ها و تجارت بزرگ ، که در پی موج اول شیوع ویروس کرونا در بهار سال گذشته تشکیل شد ، بی وقفه تلاش کرده است تا بسیاری از صنعت و تولید کانادا را به هزینه طبقه کارگر بازسازی کند. بنابراین ، حوادث در CAMI باید به عنوان یک هشدار توسط همه کارگران تلقی شود.
این تحولات باید زودتر از آنکه طغیان جدیدی از مبارزات شدید را در بین طبقه کارگر در کارخانه های تولید اتومبیل ، صنعت تأمین قطعات و سایر بخشهای اقتصادی ایجاد کند. برای آماده سازی برای این نبردها ، کارگران CAMI و بخش خودرویی کانادا باید قاطعانه از یونیفور ملی گرای ، طرفدار شرکت جدا شوند ، کمیته های عملیاتی را در هر کارخانه ایجاد کنند تا برای لغو کلیه امتیازات مبارزه کنند و تا مبارزات خود را با خواهران و برادران طبقاتی خود در آمریکای شمالی در یک مبارزه مشترک برای شغل هایی با درآمد مناسب و مطمئن برای همه متحد کنند.
[ad_2]