[ad_1]
اعتصابات در بریتیش گاز ، بریتیش ایرویز ، شرکت تدارکاتی DHL و شرکت حمل و نقل ادی استوبارت ادامه دارد. دیگری به شرکت اتوبوسرانی Go North West می آید. آنها نشان می دهند که سرکوب اقدامات صنعتی تحمیل شده توسط بوروکراسی اتحادیه های کارگری در سراسر همه گیر در حال از هم پاشیدن است.
هنگامی که ویروس COVID-19 به اروپا رسید ، یک سری گربه وحشی برای امنیت کارگران در انگلیس و سراسر قاره ، شبح یک انفجار اجتماعی را برانگیخت. دولت نخست وزیر بوریس جانسون و همکارانش مجبور به اجرای طرح های مسدود کردن و آزادسازی شده اند. این اتحادیه ها با یک کارزار بی امان اتحادیه های کارگری دست در دست دولت محافظه کار در انگلستان برای اعتصاب به نام “وحدت ملی” ترکیب شدند.
با توجه به سر و کله آنها ، شرکتها فصلی را برای مشاغل و شرایط کارگرانشان اعلام کرده اند. به ویژه ، پس از محاصره اول ، بسیاری از کارفرمایان برنامه های وحشیانه ای را برای “آتش سوزی و توسعه مجدد” آغاز کردند ، و کارگران را مجبور به پذیرش قراردادهای بدتر تحت تهدید به اضافه کار کردند. این حملات در حالی صورت گرفت که صدها هزار نفر در سطح کشور قطع شده بودند و بوروکراسی اتحادیه کارگری بار دیگر به آنها کمک کرد که پیش از تحمیل معامله ، اقدامات معمول تأخیر ، اخلال ، انزوا و طاقت فرسا را انجام داد. برای اعضای خود با این شرکت توافق کردند.
با این حال ، بخشهایی از کارگران با “بولتن های مشاوره ای” بی شمار و دور گفتگوهای ACAS (طرح داوری ملی) دست و پنجه نرم کردند و اتحادیه های صنفی خود را مجبور به اعتصاب کردند.
بزرگترین اقدام بریتیش گاز است. بیش از 7000 مهندس در کنسرسیوم GMB پنج روز در اوایل ماه جاری علیه برنامه های آتش سوزی و بازسازی که تهدید به هفته طولانی کار و کاهش حقوق هزار پوندی است تهدید کردند. این شرکت در حال پیگیری یک برنامه بازسازی در مقیاس وسیع است که شامل حمله به شرایط و 5000 شغل از دست رفته باشد. کارگران این چهارشنبه را هدف قرار داده و امروز و در تاریخ 25 و 29 ژانویه و اول فوریه دوباره این کار را انجام خواهند داد.
شرکت اصلی Centrica تحت فشار شدید سهامداران خود قرار دارد که در سالهای اخیر در بازار انرژی بسیار رقابتی ضرر کرده اند – سهام بریتیش گاز در پنج سال گذشته 75 درصد کاهش یافته است. بار هفته گذشته گزارش شد ، “کاهش هزینه ها با سود بریتیش گاز انجام می شود.”
GMB تمام تلاش خود را برای تحمیل معامله پوسیده به اعضای خود انجام داده است. نزدیک به پنج ماه از دریافت بولتن مشاوره اعتصاب در ماه آگوست و اولین روز اعتصاب واقعی در ژانویه می گذرد. در آن زمان اتحادیه های صنفی نمایندگی هزاران کارگر دیگر Centrica توافق نامه ای با این شرکت امضا کردند.
همین اتفاق در فرودگاه هیترو اتفاق می افتد ، جایی که حدود 850 کارگر باربری بریتیش ایرویز با آتش سوزی و تهدیدهای مکرر برای تضعیف شرایط خود روبرو هستند و سالانه هزار پوند برای آنها هزینه دارد. یونایت از امروز تا 7 فوریه 9 روز “اعتصاب مداوم” را سازماندهی می کند.
هزاران نفر از دست دادن شغل و کاهش قابل توجه حقوق در طی سال گذشته توسط کارگران BA از طریق معاملات انجام شده با Unite متحمل شده اند.
در منچستر ، نزدیک به 500 راننده اتوبوس استخدام شده در Go North West ، بخشی از گروه Go-Ahead ، نیز در معرض آتش سوزی و آشوب قرار دارند. این شرکت قصد دارد 10 درصد از رانندگان شاغل را کاهش دهد ، قرارداد بیمارستان را فسخ کند و ساعات کار بدون حقوق را که مبلغ 2500 پوند است ، افزایش دهد.
در ماه سپتامبر ، یونایتد در رای گیری مشورتی اعتصاب “بله” بزرگی دریافت کرد ، اما هیچ چیز را سازماندهی نکرد. آنها از این شرکت خواستند تا برنامه خود را برای “کاهش هزینه ها در حدود 1 میلیون پوند و مسدود کردن حقوق به ارزش حدود 200،000 پوند” تصویب کند. Go North West نپذیرفت و اکنون با هر راننده جداگانه صحبت می کند تا آنها را مجبور به امضای قرارداد جدید کند. اتحادیه گفت که به اعتصاب واقعی رای خواهد داد ، اما تاریخی تعیین نکرد.
همانند Centrica ، گروه هواپیمایی بین المللی (صاحبان British Airways) و Go-Ahead Group شرکت های چند میلیارد پوندی با قیمت سهام دشوار هستند. آنها تلاش می کنند سودهای اضافی را از پشت کارگران خود جلب کنند تا سرمایه گذاران را راضی کنند.
سایر کارگران اصلی که باید در طی همه گیری کار کنند مجبورند در فقر مزدی باقی بمانند در حالی که کارفرمایان آنها سود بی سابقه ای کسب می کنند. ویژگی همه گیری با غنی سازی عظیم یک الیگارشی کوچک از یک طرف و فقیر شدن طبقه کارگر از طرف دیگر است.
این مسائل در اعتصاب در زنجیره تأمین DHL در کراکست ، لیورپول به وضوح آشکار شد. 120 کارگر ، به نمایندگی از Unite ، در حال انجام یک قرارداد تهیه با Burton Biscuits و AB World Foods هستند. آنها طی دوره کریسمس چندین روز اعتصاب کردند ، این چهارشنبه-پنجشنبه اعتصاب 48 ساعته دیگری را آغاز کردند و برای 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 8 و 9 فوریه برنامه ریزی کرده اند.
اعتصاب کنندگان خواستار افزایش دستمزد و پایان دادن به قربانی شدن اعضای اتحادیه هستند. به آنها ساعتی 8.94 پوند پرداخت می شود كه در هنگام افزایش در آوریل امسال فقط دو و نیم پنس بیشتر از حداقل دستمزد خواهد بود. به گفته افسر منطقه ای یونیتی ، کنی روو ، چندین عضو “به اتهامات واهی به دلیل بزه دیدگی رهبری برکنار و اخراج شدند”. در طول اعتصابات در ماه دسامبر ، رهبران پلیس حداقل 10 بار پلیس را به سمت احزاب فراخواندند که همزمان شامل سه وسیله نقلیه پلیس بود.
DHL متعلق به دویچه پست ، یکی از 30 شرکت بزرگ در آلمان و بزرگترین شرکت پیک در جهان است. این گزارش گزارش سود سالانه رکورد در سال 2020 ، پس از افزایش 17 درصد به 4.84 میلیارد یورو ، بیشتر به لطف تجارت همه گیر DHL. این شرکت انتظار دارد سود در سالهای 2021 و 2022 دوباره رشد کند.
ارزش سهام این شرکت در 12 ماه گذشته 27 درصد افزایش یافته و این شرکت در چهار سال گذشته مبلغی بیش از 1.4 میلیارد یورو سود پرداخت کرده است.
Unite ابتدا اختلافات DHL را به مذاکرات بی نتیجه با ACAS کشاند. وقتی شرکت حاضر به عقب نشینی نشد ، اتحادیه اعتصاب کرد و خواستار توافق برای پرداخت فقط 50 پنس بالاتر از حداقل دستمزد شد. اتحادیه سپس اعتصاب پنج روزه را در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه لغو کرد زیرا این اقدام “حسن نیت” برای ورود مجدد به مذاکرات با DHL بود. این کاراکتر به سرعت از هم پاشید و روو اعتراف کرد که این شرکت “پیشنهادی کاملاً غیرقابل قبول” ارائه داده است که به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای کارگران نیست.
رانندگان Eddie Stobart Logistics نیز وضعیت مشابهی دارند. این شرکت تسهیل پرداخت برای رانندگان کامیون خود را در وارینگتون ایجاد کرده ، با واکرز کریسپس قرارداد منعقد کرده و از مذاکره با یونیت خودداری کرده است. رانندگان از 26 دسامبر سه هفته ممنوعیت اضافه کاری را رعایت کردند. آنها فردا ، شانزدهم فوریه ممنوعیت جدید اضافه کاری را آغاز می کنند و سپس به مدت چهار روز اعتصاب می کنند. ممنوعیت اضافه کاری دیگر برای 20 تا 27 فوریه و اعتصاب جدید برای 28 تا 28 فوریه برنامه ریزی شده است.
یونایت در ماه مه 2019 از این کارگران حکم اعتصاب دریافت کرد و یک سری اعتصاب و ممنوعیت اضافه کاری را برنامه ریزی کرد. وقتی شرکت قول داد که به اتحادیه متعهد شود ، آنها به عنوان “اقدام حسن نیت” دیگر خاتمه یافتند.
افزایش تقاضا به دلیل بیماری همه گیر به ادی استوبارت لجستیک کمک کرد تا از ضرر 6 میلیون پوندی در شش ماهه منتهی به ماه مه 2019 به سود 16 میلیون پوندی یک سال بعد تغییر کند.
این اقدامات به افزایش تقاضا در طبقه کارگر برای محافظت از استاندارد زندگی و شرایط کار اشاره دارد. اما آنها همچنین روشن می سازند که این احساس از طریق اتحادیه هایی که درگیر روابط شرکتی با کارفرمایان هستند ، قابل بیان نیست. آنها همانند دهه های گذشته ، به سازماندهی اقدامات جزئی ادامه خواهند داد كه می توانند در اسرع وقت متوقف شده و با فروش تهیه شده توسط كارفرمایان پس گرفته شوند.
بحران همه گیر و اقتصادی که طبقه کارگر با آن روبرو است ، نیاز به حمله از پیش به شرکت های بزرگ و توزیع مجدد گسترده ثروت اجتماعی دارد. این فقط توسط کارگران ، صرف نظر از بوروکراسی اتحادیه های صنفی ، از طریق کمیته های منظم و با هدایت دیدگاه سوسیالیستی قابل سازماندهی است.
[ad_2]