[ad_1]
در تاریخ 2 ژانویه مشخص شد که یکی از کارمندان شرکت حمل و نقل برلین (BVG) در 30 دسامبر بر اثر COVID-19 درگذشت. برلینر زیتونگ اخبار مربوط به مرگ را گزارش داد که به طور علنی از طریق فیس بوک اعلام شد.
مدیریت BVG به طور رسمی مرگ این کارمند قدیمی را اعلام نکرده بود و تنها پس از پرس و جو از رسانه ها به آن پاسخ داد. سخنگوی BVG پترا نلکن سپس مرگ را تایید کرد برلینر زیتونگ، ادعا كرد كه مقتول 49 ساله سون بی است كه به عنوان راننده تراموا در انبار مارزان در برلین شرقی كار می كرد.
سخنگوی شرکت سعی در انکار هرگونه مسئولیت BVG در مورد آلودگی و مرگ Sven B. داشت: “از آنچه ما می دانیم ، کارمند در خارج از محل کار خود در خانه به این عفونت مبتلا شده است.” او ادعا می کند ، این امر از آنجا مشهود است که اداره بهداشت مسئول این پرونده تعهدات قرنطینه ای را به همکاران مرد تحمیل نکرده است. وی هیچ اطلاعاتی در مورد مثبت بودن Sven B. و اینکه چرا ممکن است هرگونه آلودگی همکاران وی و سایر تماس ها منتفی باشد ، ارائه نداد.
برلینر زیتونگ گزارش فقط می گوید: “در 17 دسامبر ، [Sven] گفته می شود که وی در خانه قرنطینه شده است. دلیل آن بدیهی است که یکی از اعضای خانواده به ویروس آلوده شده است ، همانطور که توسط آزمایش ویروس کرونا نشان داده شده است. متعاقباً ، کارمند BVG بدتر و بدتر شد. گفته می شود وی سرانجام در بیمارستان بستری شد. وی در تاریخ 30 دسامبر در آنجا درگذشت. “
نلکن اصرار داشت که حمل و نقل گسترده نه برای کارمندان و نه برای مسافران نقطه داغ عفونت نیست. گروه حمل و نقل دولتی حدود 15500 نفر را استخدام می کند. سخنگوی BVG گفت: “بر اساس این رقم ، تعداد عفونت های کرونر در شرکت ما کم است.”
با این حال ، هنگامی که از او س askedال شد ، نلکن مجبور شد اعتراف کند که از مارس 2020 ، زمانی که بیماری همه گیر به اوج خود رسیده بود ، تاکنون 245 کارمند BVG از نظر ویروس آزمایش شده اند. وی گفت که 335 کارمند دیگر قرنطینه شده اند. سخنگوی گفت: در حال حاضر 21 مورد عفونت داریم و 33 BVGer دیگر در قرنطینه هستند. به گفته وی ، در بین آنها پنج راننده اتوبوس ، سه راننده مترو و دو کارگر تراموا بودند که با COVID-19 قرارداد بسته بودند.
این اعداد برای اولین بار فاش شد. تا کنون ، تمام اطلاعات مربوط به عفونت در شرکت توسط مدیریت BVG ، شورای کار و اتحادیه صنفی وردی مخفی نگه داشته می شد. حتی افسر امنیتی شرکت نیز اطلاعات را به کارمندان منتقل نمی کند. با توجه به این اختفا سیستماتیک ، در مورد صحت اطلاعات موجود تردیدهای منطقی وجود دارد.
ادعای سخنگوی BVG مبنی بر اینکه این شرکت اقدامات زیادی برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری انجام داده است ، برخلاف گفته های وی ، دروغ آشکاری است. به عنوان مثال ، نلکن اظهار داشت که اکنون وسایل نقلیه بیشتر از گذشته تمیز می شوند: “محصولات تمیزکاری بین کارکنان توزیع شده است.” در واقع ، همه وسایل نقلیه به طور منظم توسط یک شرکت متخصص و کارگران صالح نظافت تمیز نمی شوند کارگران باید برای وسایل نقلیه خود استفاده کنند ، آنها خودشان برای سلامتی بسیار خطرناک هستند.
نلکن توضیح داد: مسیرهای ورود و خروج کارکنان برای جلوگیری از جلسات دوباره علامت گذاری شده اند. با این حال ، این واقعیت را تغییر نمی دهد که قوانین لازم برای مسافت در سفره خانه ها و اتاق های استراحت رعایت نمی شود. این شرکت همچنان درخواست های تغییر در برنامه های شیفت را که برای اطمینان از ایمنی رانندگان و سایر کارمندان طراحی شده اند ، رد می کند.
سپس نلکن اعلام کرد که BVG نصب پنل های شیشه ای را نیز در حدود 1500 اتوبوس برای محافظت بیشتر از رانندگان آغاز کرده است. وی گفت: “ما می خواهیم این را در پایان ماه فوریه پایان دهیم.” با این حال ، طبق گفته مرکز مطبوعاتی این شرکت ، نصب صفحات شیشه ای مدتها پیش برنامه ریزی شده بود و در ابتدا هیچ ارتباطی با COVID-19 نداشت.
اکنون ، تقریباً یک سال پس از شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا ، این اقدام به عنوان محافظت از رانندگان به فروش می رسد که دو ماه دیگر به طول می انجامد. در واقع ، هدف اصلی از پنجره های امنیتی باز کردن درب های جلو وسایل نقلیه در اسرع وقت برای شروع دوباره فروش بلیط است.
این واقعیت که “رئیس ستاد رسانه های شرکت” ، همانطور که عنوان رسمی Nelken اشاره می کند ، این تأخیر در نصب پنجره های محافظ را به عنوان اقدامی برای حفاظت از سلامت ذکر کرده است ، نمونه ای از استکبار رهبری شهرداری است که سالهاست جیب های خود را بدون کمترین علاقه را به سلامتی و رفاه کارکنان و مسافران نشان می دهد.
سیاست BVG ، که زندگی و سلامت کارگران را به خطر می اندازد ، توسط سنای برلین ، متشکل از SPD ، سبزها و حزب چپ پشتیبانی می شود. این دولت ایالتی سرخ-سبز-سبز نگرشی به خصوص متکبرانه و تحقیرآمیز نسبت به نگرانیهای طبقه کارگر نشان می دهد. این مدارس و مراکز مراقبت های شبانه روزی را برای مدت طولانی باز نگه داشته و تا امروز موفق به انجام اقدامات جامع برای محافظت از کارمندان دولتی نشده است.
مرگ Sven B. نتیجه این سیاست غیرانسانی و غیرمسئولانه است که منافع و سودهای اقتصادی را بالاتر از سلامتی و زندگی مردم قرار می دهد.
نگاهی به توسعه BVG تاکنون این مسئله را کاملاً روشن می کند. من این را به عنوان شخصی می نویسم که تقریباً سه دهه در BVG راننده اتوبوس و اتوبوس بوده است. حتی وقتی ویروس کرونا به سرعت در آلمان و برلین گسترش یافت ، ما مجبور شدیم بدون محافظ جدی اتوبوس ها و قطارهای شلوغ را در خیابان ها رانندگی کنیم. ما مجبور شدیم کارگران را به کارخانه هایی بیاوریم که باید مدتها پیش تعطیل شده بودند زیرا آنها برای حفظ غذا و خدمات بهداشتی مهم نبودند.
این تا به امروز تغییر اساسی نکرده است. در بخش دولتی ، بسیاری از کارگران برای انجام کارهای ناچیز مجبورند به دفاتر ، مدارس و کارخانه ها سفر کنند ، اگرچه کار در خانه نیز امکان پذیر است. اقدامات اساسی حفاظتی برای رانندگان و مسافران تنها پس از اعتراضات گسترده و افزایش تعداد اعلان های مربوط به مرخصی استعلاجی انجام شد. چنین اقداماتی کاملاً ناکافی باقی مانده است.
سنا قرمز و سبز و رهبری BVG فقط با حمایت اتحادیه ها می توانند این سیاست غیرمسئولانه آلودگی های جمعی را دنبال کنند. اتحادیه خدمات عمومی وردی تمام تلاش خود را برای سرکوب هرگونه مخالفت با سیاست های رسمی همه گیر و کارمندان حتی در خطرناک ترین شرایط انجام می دهد.
این وضعیت بر ضرورت تشکیل کمیته های عمل مستقل تأکید می کند که مبارزه برای شرایط کار ایمن را هم علیه سنا و هم دولت در دست خود دارند. بنابراین من از همه همکاران BVG و سایر بخشهای کارگری می خواهم که در این مبارزه شرکت کنند. اگر می خواهید از ایجاد کمیته های اتحادیه های کارگری مستقل از اتحادیه های کارگری حمایت کنید و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید ، برای WSWS نامه بنویسید. و تصمیم بگیرید که به عضوی از Sozialistische Gleichheitspartei (حزب برابری سوسیالیست ، SGP) ، بخش آلمانی کمیته بین المللی چهارمین انترناسیونال تبدیل شوید.
[ad_2]