[ad_1]
پنج قاضی اسکاتلندی حکم صادره علیه عبدالباسط علی موحمد آل مگراهی ، تنها شخص محکوم به بمب گذاری در هواپیمای Pan 10 پرواز 103 بر فراز لاکربی اسکاتلند را که منجر به کشته شدن 270 نفر شد ، تأیید کردند.
تصمیم هفته گذشته برای تجدید نظر خواهی برای دومین بار از طرف مگراهی در دادگاه در میان ادامه سرکوب شواهد متناقض رد شد.
در سال 2002 ، شکایت اصلی رد شد. در سال 2009 ، در صورت رد درخواست تجدیدنظر مدرن به عنوان بخشی از روابط نزدیک بین دولت های لیبی و انگلیس ، به مگراهی ، که قبلاً نیز به سختی مریض بود ، به دلیل دلسوزی به طور ضمنی از زندان گرینویچ آزاد شد. آخرین درخواست توسط علی مگراحی ، پسر مگراهی ، برای پاکسازی نام پدرش پس از مرگ صورت گرفت.
دادرسی استیناف از Claire Mitchell QC شنید که حکم ابتدایی Megrahi به شناسایی بدون پشتوانه Megrahi توسط Tony Gauci مغازه دار مالتیایی بستگی دارد. وی به ناسازگاری در شهادت گاوسی اشاره کرد و تصمیم قضات را مبنی بر اینکه این لباس در 7 دسامبر 1988 و نه در 23 نوامبر خریداری شده است ، به چالش می کشد ، که شواهد نشان می دهد. Megrahi در ماه نوامبر در مالت نبود.
میچل خاطرنشان کرد که در حالی که در حکم دادگاه “گیلاس” موارد بسیاری از شواهد متناقض را برداشت ، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بمب از مالت آمده باشد وجود ندارد.
به دنبال تصمیم کمیسیون رسیدگی به جنایات اسکاتلند (SCCRC) مبنی بر اینکه ممکن است خطای قضایی فقط به دلیل نحوه شناسایی مگراحی توسط گاوسی رخ داده باشد ، فرجام خواهی ادامه یافت. گائوتسی ابتدا شخص دیگری را شناسایی کرد ، گیج به نظر می رسید و متوجه شد که وی در انتظاری از پاداش هنگفتی توسط پلیس آموزش دیده است. 2 میلیون دلار به طور صحیح پرداخت شد ، موضوعی که دفاع از روند آن برای آن اطلاع داده نشد.
SCCRC سردرگمی در مورد تاریخ شناسایی Megrahi در مالت ، تجزیه و تحلیل مشخصات متالورژی تایمر ادعا شده بمب – که ثابت می کند بخشی از دسته فروخته شده به لیبی نبوده است – یا شواهد ویرانگر ورود پرونده بمب به صندوق عقب سیستم فرودگاه هیترو ، لندن ، به عنوان زمینه ای برای تجدید نظر.
دلیل محدود بودن شکایت به شناسایی مگراحی توسط گاوچی به طور فزاینده ای روشن می شود. هر بازجویی گسترده ای از حکم اولیه تهدید به سقوط خانه کارتها می شود ، که چارچوب قانونی مگراحی است.
لازم به یادآوری است که برخی از تناقضات و ادعاهای تأیید نشده در مورد نسخه رسمی وقایع منجر به تخریب PA103 ، تأیید شده در دادگاه 2001 و دوباره در مورد دو شکایت بعدی.
Megrahi به جرم بارگذاری چمدانی حاوی بمب مسلح به یک تایمر پیچیده الکترونیکی در فرودگاه لوکا ، مالت ، در پرواز به فرانکفورت آلمان ، مجرم شناخته شد. هیچ مدرک قابل قبولی برای تأیید وجود چنین چمدانی ارائه نشده است. هیچ توضیحی برای چگونگی غلبه بر مگراهی بر امنیت شدید لوکا وجود ندارد. هیچ اطلاعاتی در مورد چمدانی بدون همراه که از فرودگاه فرانکفورت عبور می کند پیدا نشده است تا با پرواز دیگری به لندن بارگیری شود. هیچ توضیحی در مورد چگونگی از دست دادن عکسبرداری با اشعه ایکس در فرودگاه فرانکفورت هنگام از دست دادن کارکنان برای مراقبت از آن ، در باند پخش نوار کاست ارائه نشد.
از فرانکفورت ، پرواز قدرت به فرودگاه هیترو لندن رفت ، جایی که گفته می شود بمب به پان آم 103 منتقل شده است. چنین چمدانی پیدا نشد.
این واقعیت که چمدانی شبیه چمدان حاوی بمب به طور غیرمنتظره ای در فرودگاه هیترو ظاهر شده است ، در نظر گرفته نمی شود. قبل از پرواز فیدر از فرانکفورت وارد شد و گزارش شد که به PA103 در هیترو منتقل شده است.
این چمدان توسط شاهدان در کف ظرف چمدان دیده شد که بعداً انفجار در آن اتفاق افتاد. هیچ توضیحی یا اهمیتی برای وقوع تهاجم در فرودگاه هیترو ، جایی که امنیت ضعیف بود ، شب قبل ، در مجاورت بلافاصله منطقه ادعای چمدان PA103 ، وجود ندارد.
این انفجار که یک بوئینگ 747 را منهدم کرد ، 38 دقیقه پس از برخاستن از هیترو رخ داد. در این مرحله بود که اگر یک بمب بارومتریک معروف شناخته شود که ناشی از افت فشار هوا است اگر در هیترو بارگیری شود منفجر می شود.
در آن زمان ، بمب های فشارسنجی از این طرح در آلمان توسط جبهه آزادیبخش مردم فلسطین مورد حمایت سوریه – فرماندهی عمومی (PFLP-GC) ، گروهی با سابقه بمباران هواپیما ، ساخته می شد. چهار مورد از این بمب ها توسط پلیس آلمان کشف و ضبط شد و یک پنجم نیز به دلایل نامشخص ناپدید شد.
هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا ادعای تایمر الکترونیکی ، MST-13 ، ساخته شده توسط شرکت سوئیس MeBo-AG ، بعداً منفجر نمی شود ، از طریق اقیانوس اطلس ، جایی که هر گونه شواهد در کف اقیانوس فرو می رود ، ارائه نشده است.
هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا شواهد مربوط به تأخیر انداختن قطعه ای از تایمر MST-13 در بقایای لاکربی ارائه شده است ، شواهدی بر دکترا بودن آنها و همچنین سوابق مربوط به کشف آن ارائه شده است. یا چرا بعداً ثابت شد که این قطعه از تایمر بخشی از محموله تایمرهای فروخته شده در شناسایی لیبی توسط Mebo-AG نیست.
روزها قبل از دادرسی تجدیدنظر ، قضات حکم دادند که اسناد و مدارک در دست دولت انگلیس ، بلافاصله پس از حذف PA103 ، باید مخفی بماند و یک گواهی منافع عمومی را که در اوت سال جاری توسط وزیر امور خارجه دومینیک راعب امضا شده ، حفظ کند. یکی از پیشینیان Raab ، دیوید میلیبند ، کارگر حزب کارگر ، در سال 2008 قبل از اینکه درخواست تجدید نظر قبلی مگراهی لغو شود ، دستور مشابهی را امضا کرد.
کارلوای از نظر راآب مبنی بر مناسب بودن این مستندات پشتیبانی کرد ، اما اظهار داشت که “به روابط ضد تروریستی و اطلاعاتی بین انگلستان و سایر کشورها آسیب می رساند”.
گزارش شده است که این اسناد نامه ای از جانب پادشاه وقت اردن ، پادشاه حسین ، متحد قدرت های غربی و دارایی سیا بود که حاکی از آن است که ماروین کریسات ، جاسوس اردن و حامی PFLP-GC ، بمب را ساخته است. ملک حسین ادعا می کند که این حمله انتقامی به دستور دولت ایران برای سقوط وینسن آمریکایی به یک ایرباس ایرانی با هزینه 255 نفر در جولای 1988 بوده است. خریسات به عنوان بخشی از گروهی که در آلمان در سال 1988 بمب می ساخت دستگیر شد ، اما او به سرعت آزاد شد. وی در سال 2016 در سوریه درگذشت.
مداخله قابل توجه دیگر در آستانه فرجام خواهی ، که همزمان با سالگرد فاجعه 21 دسامبر بود ، از طرف وزیر دادگستری آمریکا در حال اخراج ویلیام بار انجام شد.
بار بار اتهاماتی علیه ابو آژلا مسعود كیر المریمی (مسعود) لیبیایی كم شناخته شده ، كه بار او را متهم به كمك به مگراهی در ساختن بمب مورد استفاده در حمله كرده و استرداد وی به آمریكا در حال جستجو است. بار ادعا می کند که سرهنگ معمر قذافی رهبر وقت لیبی شخصاً از زحمات مسعود تشکر کرده است. مسعود از سال 2012 در زندان لیبی به سر می برد. دولت قذافی به زور توسط دستگاه نظامی ایالات متحده و اروپا سرنگون شد و لیبی در سال 2011 وارد یک جنگ داخلی فاجعه بار و مداوم شد ، اما این ادعای درگیری فقط سال ها بعد مطرح شد. .
بار با داستان لاکربی داستانی دارد. وی پیش از نصب توسط دونالد ترامپ در سال 2019 ، به دلیل مجموعه ای از پوشش های ناشی از اولین دوره تصدی دادستان کل ایالات متحده ، بین سالهای 1991 و 1993 ، در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش شناخته شده بود. از ایالات متحده ناشی از بحثهای پی در پی سیاست خارجی ایالات متحده در خاورمیانه است.
در حین نظارت ، بار بوش بخشش هایی را به مقامات ارشد دولت درگیر در رسوایی ایران کنترا در دهه 1980 ، از جمله وزیر دفاع پیشین کاسپار وینبرگر ، که به جرم دروغ گفتن ، دروغ گفتن به کنگره و ممانعت از عدالت متهم شده است ، تقسیم کرد.
بار یک تغییر اساسی را در تمرکز تحقیقات در مورد تخریب پرواز هواپیمای Pan Am F310 توسط PFLP-GC و ایران به لیبی انجام داد و کیفرخواست ها را در 14 نوامبر 1991 علیه مگراحی و متهم هم زمانش الامین خلیفه فیما اعلام کرد.
این انتقال در شرایطی انجام شد که ایالات متحده برای حمله به عراق در اولین جنگ خلیج فارس ، که در اوایل سال 1991 آغاز شده بود ، آماده شد. قبل از جنگ ، مقامات آمریکایی در اطراف رژیم های مختلف عربی در خاورمیانه نقل مکان کردند ، و خواستار حمایت و رضایت در حمام خون برنامه ریزی شده بودند. . وزیر امور خارجه جیمز بیکر سپس چندین بار به سوریه سفر کرد و از رژیم برای حمله به عراق همسایه حمایت کرد. ایران بی طرف مانده است.
بوش در مورد لاکربی گفت ، وقتی جنگ چند روز پس از اتهام غیرمنتظره دو لیبیایی پایان یافت ، بوش گفت: “بسیاری از مردم تصور می کردند این سوریه است. سوری ها تصمیم ناخوشایندی در این باره گرفتند.”
هیچ یک از این موارد برای قضات اسکاتلندی مهم نبود. در عوض ، این حکم 64 صفحه ای تلاش دارد تا پرونده علیه مگراحی را تشدید کند ، و اهمیت شگفت انگیزی را به یادداشت های روزانه متهم فیما در مورد “برچسب چمدان” می دهد. با این حال ، فیما در دادگاه اولیه در سال 2001 تبرئه شد. هر دو نفر در فرودگاه کار می کردند.
وکلای عامر انور که خارج از دادگاه صحبت می کرد ، گفت که خانواده مگراهی از این حکم سخت گیر شده اند و قصد دارند پرونده را به دادگاه عالی انگلستان برسانند. جیم سویر ، 84 ساله ، که دخترش فلورا در این حادثه جان خود را از دست داد ، گفت: “من مدتها است که متقاعد شده ام که بعید است واقعیت در طول مدت حضورم در کره زمین آشکار شود.”
[ad_2]