[ad_1]
علی رغم محدودیت های اعمال شده توسط اجراهای زنده همه گیر COVID-19 ، برخی موسسات موسیقی وجود دارند که با موفقیت تکنوازی آنلاین و گروه موسیقی مجلسی را به مخاطبان سراسر جهان آورده اند.
لندن تالار ویگمور در این دسته برجسته است. این شهر به دلیل آکوستیک و 552 صندلی مشهور است ، ایده آل برای موسیقی مجلسی. در حالی که اماکن بزرگتر مانند کارنگی هال در نیویورک (ظرفیت 2800) و متروپولیتن اپرا (3800) مجبور شدند حداقل در فصل پاییز 2021 درهای خانه خود را ببندند ، تالار ویگمور از ژوئن گذشته تقریباً هر روز به اجرای زنده می پردازد. قبل از یک مخاطب از نظر اجتماعی دوردست ، و گاهی اوقات بدون مخاطب زنده.
گزارش در بار مالی هفته گذشته موفقیت های سال گذشته ویگمور هال را برجسته کرد. برنامه جاه طلبانه او مخاطبان بین المللی زیادی را به خود جلب می کند و اثبات می کند که تقاضای موسیقی کلاسیک و پتانسیل افزایش چشمگیر مخاطبان آن از جمله در میان نسل جوان وجود دارد. پخش جریانی مستقیم ویگمور که با تلاوت استفان هوو پیانیست در ژوئن گذشته آغاز شد و مخاطبان آن 800000 مخاطب بود ، در کتابخانه ویدیویی وی بایگانی شده و پس از اجرا 30 روز قابل تماشا و گوش دادن است.
Recitalists نه تنها هنرمندان مشهور جهان مانند هاو و پیانیست های دیگر ، از جمله ایگور لویت ، آنجلا هیویت و پل لوئیس ، و همچنین ویولن سل ، استفان ایزرلیس و تنور ایان بوستریج ، بلکه هنرمندان جوان و کمتر شناخته شده مانند سوپرانو کیتی وایتلی ، یک نوازنده ویولن سل. لئونارد الشنبرویچ ، سوپرانو کریستین رایس و بسیاری دیگر.
کوارتت های زهی کاردوچی ، الیاس ، شومان و دوریک از جمله کسانی بودند که سال گذشته اجرا کردند و در برخی موارد کوارتت های بتهوون به مناسبت 250 سالگی تولد او برجسته شد. فرصت برای نمایش از نزدیک ، همانند اجراهای کوارتت الیاس در اواخر سیزدهم و چهاردهم کوارتت بتهوون در مراسم تحلیلی پاییز گذشته ، حداقل تا حدی با عدم توانایی حضور فیزیکی در کنسرت جبران شد.
رسیتال های منظم شامل موسیقی قرن بیستم ، از جمله آثاری از بنجامین بریتون ، دیمیتری شوستاکوویچ و دیگران است. آنها همچنین بعضی اوقات موسیقی هایی را که کمتر مرتب اجرا می شدند ، مانند موسیقی آهنگساز آمریکایی اواسط قرن 20 ، مورتون فلدمن ، در یک تلاوت که به هفت تا هشت برابر تعداد او در سالن می رسید ، اجرا کردند ، بار مالی گزارش.
گرچه ویگمور مجبور شد برنامه های زنده خود را در آخرین محاصره متوقف کند زیرا COVID-19 در لندن و سراسر انگلیس آغاز شد ، او برنامه های اولیه را برای از سرگیری بهار دارد ، با تلاوت های دیگر توسط لویت یک بار دیگر ، خواننده دیانا دامراو ، پیانیست میتسوکو اوچیدا و دیگران.
ویگمور هال به هیچ وجه تنها مکان یا سازمانی نیست که به ارائه برنامه ها در طول بیماری همه گیر ادامه داده است. در حقیقت ، اکثریت این کار را انجام داده اند ، اگرچه برای ارکسترها و گروه های اپرا در قالب فیلم های اجراهای گذشته است. اپرای متروپولیتن نمایش آنلاین خود را از نمایش های ضبط شده در سال های اخیر و همچنین از گذشته های بسیار دور ادامه می دهد. این شرکت از سال 1977 پخش خود را آغاز کرد.
در حالی که ارکسترها در دیترویت ، سانفرانسیسکو و جاهای دیگر ضبط اجرای اجراهای گذشته را به صورت آنلاین انجام می دهند ، بسیاری از اماکن موسیقی مجلسی در ایالات متحده موسیقی زنده ارائه می دهند. اینها شامل افتخارات است مردم “کنسرت های سمفونی در نیویورک ، که تقریباً طیف گسترده ای از 18 کنسرت سالانه معمول آن را ارائه می دهد. دوشنبه های موسیقایی، یک تلاش کوچک اما لذت بخش دیگر در نیویورک ، با مجموعه ای ماهانه از کنسرت های رایگان خود ، به جای مکان معمول خود در منهتن ، به صورت آنلاین ادامه دارد. علاوه بر این ، برخی از جشنواره های موسیقی تابستانی ، مانند Music Mountain ، در شمال غربی کنتیکت ، برخی از برنامه ها را به صورت آنلاین راه اندازی کرده اند.
با این حال ، مجموعه ویگمور بزرگترین و چشمگیرترین این تلاشهاست ، همانطور که در بینندگان بین المللی که به آن جلب شده است منعکس می شود.
موفقیت این مجموعه و همچنین سایر تلاش ها ، فشار مالی را که سازمان های غیرانتفاعی برای ارائه موسیقی کلاسیک و گسترش مخاطبان خود تلاش می کنند ، تأکید می کند. ویگمور کمک های شنوندگان را جمع آوری کرده و قرار است 1 میلیون پوند جمع کند [$US1.4 million] در یک سالگی اولین تلاوت او در ژوئن گذشته. این رقم با درآمد همه گیر سالانه 7 میلیون پوند ، 4.5 میلیون یورو از فروش بلیط و 2.5 میلیون یورو از کمک های مالی و اهدایی مقایسه می شود. اجراهای آنلاین البته ارائه آنها ارزان تر است ، اما با این وجود انتظار می رود 3000 ریال به ازای هر یک از برنامه های اجرایی ، به اضافه هزینه های هنرمندان ، هزینه داشته باشد.
مجریان موسیقی اروپایی یارانه عمومی بیشتری نسبت به همتایان خود در ایالات متحده دریافت می كنند كه در بسیاری از موارد تقریباً چیزی دریافت نمی كنند. دهک های اول یک درصدی ، میلیونرها و میلیاردرها ، معمولاً اندازه خود را برای بزرگترین شرکت ها مانند اپرا حفظ می کنند و در آنجا نیز “سخاوت” به شدت محدود می شود ، که این امر خواسته های Met Opera برای کاهش 30 درصدی دستمزد است. مسدود کردن عقربه های صحنه ، که ماه گذشته آغاز شد.
موفقیت تالار ویگمور حتی نیاز فوری تر به حمایت عمومی از موسیقی کلاسیک و همه هنرها ، هدایت منابع جامعه به دور از سود و تأمین نیازهای مادی ، فرهنگی و معنوی همه ، فوری تر نشان می دهد.
[ad_2]