[ad_1]
سید مصطفی میرسلیم ، عضو کمیته پارلمان طبق قانون 90 ، درباره دلایل و لزوم تدوین برنامه “حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی و سازماندهی فرستادگان اجتماعی” به خبرنگار مهر گفت: وی در حال آماده سازی فعالیت های فرهنگی ، به ویژه رسانه ها است. ، برای تغذیه کردن. روح انسان هدف اصلی آن افزایش آگاهی است. همانطور که تولید و توزیع غذا باید به دقت کنترل شود تا به سلامت انسان آسیب نرساند ، بنابراین باید از محصولات فرهنگی نیز مراقبت کنیم تا با سرپوش گذاشتن بر فعالیت های متقلبانه ، به تمامیت فرهنگی جامعه خیانت نکنیم. آنها روحیه را ضعیف نمی کنند و ذهن مردم را آشفته می کنند و با پخش لجن به سلامت اجتماعی آسیب نمی رسانند.
میرسلیم گفت که هدف اصلی این طرح قانونی سازی فعالیت های فضای مجازی و حمایت از حقوق عمومی در زمینه آگاهی و سازماندهی رسانه ها است.
قانون جنگل در فضای مجازی حاکم است
وی در مورد سابقه این نوع قانونگذاری در سایر کشورهای جهان گفت: شاید اغراق نباشد اگر بگوییم وضعیت ما در جمهوری اسلامی ایران متأسفانه از نظر فعالیت های سایبری و از همه غریبه ها و آشنایان ، هر اقدامی انجام دهید. “این را می توان در فضای مجازی بدون در نظر گرفتن رسمی قانون و الزام انجام داد.
ملاحظات سیاست های دولت مشروعیت فضای مجازی را با مشکل روبرو می کند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چندین سال است که این بی نظمی در سطوح مختلف سیستم و به قانون قانون جنگل ها در فضای مجازی اعتراض می شود و دولت هرگز اقدام مناسبی برای تهیه قانون یا تصویب مفاد قانونی انجام نداده است.
یکی از اعضای کمیته اصل 90 مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در بسیاری از کشورها که مهد آزادی و آگاهی محسوب می شوند ، قوانین سختگیرانه ای در مورد فضای مجازی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که هیچ ظلمی وجود ندارد و اگر تخلفی وجود داشته باشد. و حقوق افراد یا جامعه باید مورد حمله و مراقبت قرار گیرد. ما از این نظر عقب مانده ایم و خیلی دیر رسیده ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از ملاحظات سیاسی دولت ها مانع این قانون شده است و طبیعی است که به افراد و جامعه آسیب برسد ، البته هر کجا از آسیب جلوگیری کنیم ، مفید است اما این مفاد قطعاً آنها منافع نامشروع برخی را تهدید می کنند. “
در صورت نبود جرایم اینترنتی ، مجرمان به تجارت انحرافی می پردازند
میرسلیم در مورد امکانات فضای مجازی گفت: “امکانات فضای مجازی بسیار زیاد است و هرچه پیشرفت در فناوری اطلاعات بیشتر باشد ، این امکانات بیشتر می شود.” این توانایی ها جنبه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، آموزشی ، سیاسی و حتی امنیتی دارند و ما می دانیم که هر کجا فرصتی برای استفاده قابل قبول از توانایی ها وجود داشته باشد ، امکان سو abuse استفاده به صورت موازی شکل می گیرد و بنابراین تعیین Be تحت نظارت قرار گیرد تا مجرمان نتوانند به راحتی دست درازی و شکستن کنند.
وی افزود: به خاطر داشته باشید سو abuse استفاده نیز نوعی فعالیت است و می توان از آن به عنوان مشاغلی تعبیر كرد كه اگرچه مجاز نیست اما سودآور است و می تواند درآمد بیشتری نسبت به موارد مجاز مانند فعالیت های متقلبانه و متخلف ، سرقت ، قاچاق داشته باشد. ، ابتذال ، انحرافات اخلاقی و جنسی و قاچاق انسان.
عضو کمیته پارلمانی طبق قانون 90 ادامه داد: “این شرکت های غیرقانونی و غیرقانونی هستند که در قانون تجارت و سایر قوانین در نظر گرفته شده اند ، اما با پیشرفت در زمینه فن آوری های اطلاعاتی ، که در 3 دوره اخیر به اوج خود رسیده اند. سالها ، تخلفات جدید و جرایم جدید سهولت در فضای مجازی ایجاد شده است و مجرمان ، در صورت نبود مقررات قانونی ، با انحراف از حقوق شخصی و اجتماعی به فعالیت های انحرافی و پر رونق می پردازند.
جریان های مالی کثیف و مشکوک علیه مشروعیت فضای مجازی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طبیعی است که با معرفی حدود مجاز و ایجاد قانون ، فریاد این افراد به بهشت می رود: “با تصویب یک طرح بحث برانگیز ، آزادی ها باید مورد حمله قرار گرفته و تجارت متوقف شود. “اطلاعات باید مسدود شود.”
“البته ، این ادعاها تا حدودی درست است ، زیرا با این قاعده مند بودن بسیاری از مشاغل کثیف تضعیف می شوند و جریان های مالی کثیف و مشکوک متوقف می شوند ، اما برعکس ، شرکت های قانونی و مجاز نه تنها متوقف نمی شوند ، بلکه با انواع مختلف از نوآوری ها. “” امکان تبلور آن در فضای مجازی وجود دارد ، البته به شکلی منظم رونق می یابد و هدف این لایحه است. “
وی در مورد دلیل در نظر گرفتن طرح “حمایت از حقوق مصرف کننده در فضای مجازی و سازماندهی فرستادگان اجتماعی” بر اساس اصل 85 قانون اساسی ، گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس ، برنامه ها و لوایح به گونه ای در نظر گرفته می شود که بسیاری از پیشنهادها در مجلس است. “پس از شنیدن نظرات مخالفان و موافقان مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد و این یک فرایند طولانی و زمان بر است که برای طرح های تفصیلی مانند قانون تجارت یا قانون مدنی با بیش از هزار ماده مناسب نیست ، مگر اینکه چندین مورد طول بکشد. سال برای بحث و تأیید.
میر سلیم ادامه داد: “روش ارائه شده در اصل 1 همان مراجعه به كمیته در صورت لزوم است. این سازوکار نه تنها مانع از ارائه پیشنهادات نیست بلکه از کارشناسان و متخصصان هر حوزه دعوت می کند تا از نظرات خود در کمیته ها بهره مند شوند. “زاویه های طراحی ویژه در حال ظهور هستند و با جزئیات و جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می گیرند.
پروژه “سازماندهی فرستادگان اجتماعی” ابتدا به صورت آزمایشی انجام می شود
یکی از اعضای کمیته پارلمانی قانون 90 گفت: “با اجرای این سازوکار قانونی برای بررسی این طرح ، این امکان برای هر نماینده مجلس وجود دارد که یک پیشنهاد داشته باشد ، همچنین یک گزارشگر برای حضور و تهیه گزارش پیشرفت آگاهی عمومی ؛ “اصل اصلی ، که توسط قانونگذار به دقت مورد بررسی قرار گرفته است ، مانع پیشنهادات اعضا نمی شود و از تهیه گزارش خبری در مورد پیشرفت مذاکرات در کمیته جلوگیری نمی کند ، اما ضمن توجه به مفاد طرح. نتیجه گیری فعالیت قانونی برای اجرای آزمایشی آن.
نماینده مردم تهران افزود: این طرح با توجه به تجربه بالاخره پس از گذراندن دوره آزمون باید به تصویب مجلس برسد تا دائمی شود. این روش به هیچ وجه مغایر با شفافیت و به طور کلی فلسفه معرفی قانونی برای حمایت از حقوق مصرف کننده در فضای مجازی و سازماندهی فرستادگان اجتماعی ، ایجاد شفافیت برای فعالیت های مختلف در فضای مجازی و جلوگیری از مشاغل غیر شفاف ، مجرمانه و مخرب است و پول شویی.
[ad_2]