[ad_1]
در هفته های اخیر ، گیاه تمبر استرلانتیس (فیات کرایسلر سابق) (SSP) مرکز عفونت های COVID-19 بوده است. این کارخانه که در حومه شمالی دیترویت واقع شده و با حدود 2100 کارمند بزرگترین کارخانه مهر زنی در جهان است. کمیته ایمنی تجهیزات جمع آوری ارتفاع استرلینگ در نوامبر گذشته اعلام کرد که عفونت ها از کنترل خارج می شوند. ده ها عفونت جدید از آن زمان به کارگران گزارش شده است.
در حالی که استلانتیس و سایر خودروسازان می گویند که اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از شیوع در کارخانه های خود انجام می دهند ، اما ماه هاست که خودروسازان می گویند که حتی اقدامات نمادین اعمال شده از زمان از سرگیری تولید در ماه مه گذشته نیز کنار گذاشته شده است.
تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) که از طرف سازندگان خودرو به کارگران ارائه می شود از همان ابتدا ناکافی بوده است. علیرغم توصیه های مکرر کارشناسان بهداشت عمومی مبنی بر اینکه کارگران در معرض خطر عفونت باید ماسک N95 داشته باشند ، که سطح بالاتری از فیلتراسیون هوا را فراهم می کند ، ماسک های جراحی عمومی فقط در ابتدای شیفت به کارگران ارائه می شود.
با این حال ، اگرچه ویروس در ایالات متحده روزانه باعث کشته شدن 3000 نفر می شود و دکتر آنتونی فاوسی از مردم خواسته است که وقتی از خانه دور هستند ، دو ماسک بزنند ، اما مدیریت Stellantis در Sterling Stamping قبلا حتی ماسک های جراحی را نیز متوقف کرده است. ارائه شده در عوض ، شرکت ماسک های جدیدی به کارگران ارائه می دهد که به نظر می رسد سطح محافظت بسیار کمتری دارند.
ماسک های جدید فاقد لایه های آبی ضد آب هستند که معمولاً با ماسک های جراحی استفاده می شوند و دارای بافتی بسیار جاذب و شفاف هستند و کارگران آن را با دستمال کاغذی مقایسه می کنند. آنها هیچ نمره ایمنی ندارند ، نه از طرف دولت چین كه ماسك ها ساخته شده اند و نه از ASTM آمریكا (كه قبلاً به عنوان انجمن آزمایش و مواد آمریكایی شناخته می شد).
یک کارگر مهر زنی گفت: ماسک ها “بسیار نازک تر … سه لایه هستند ، اما دو لایه بیرونی شفاف هستند.” سوسیالیست های جهانیt خبرنامه وب سایت کارگر. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. هزینه کمتر ، فیلتر کمتر و انواع جدیدی از عفونت ها افزایش می یابد. اینجا به نظر من میاد “
کارگر ادامه داد: “به نظر می رسد ماسک های جدید” به صورت روزانه برای فیلتر کردن گرده ، بید ، ذرات باکتریایی و جلوگیری از بازدم بینی یا دهان یا تخلیه آلودگی ها برای استفاده از ماسک های محافظ قابل استفاده هستند. ” “من معتقدم که ما یک مشکل داریم. این شناسه فقط در خارج از جعبه تحویل است! “
ماسک ها توسط یکی از شرکت های تابعه Stellantis ، Comau LLC ، مستقر در Southfield ، میشیگان تولید می شوند. این شرکت که ده ها مرکز در سراسر جهان از جمله آمریکای شمالی ، اروپا و چین را اداره می کند ، در زمینه رباتیک و اتوماسیون تخصص دارد. او هیچ تجربه ای در زمینه تولید لوازم پزشکی یا PPE ندارد. این ماسک ها در جعبه هایی که با آرم FCA مشخص شده اند موجود هستند.
ماسک های جدید مورد استفاده سازمان غذا و دارو نیستند. در عوض ، طبق قانون فدرال غذا ، دارو و لوازم آرایشی ، که مجوزهای موقت را در موارد اضطراری بهداشت عمومی فراهم می کند ، از طرف دولت مجاز به استفاده اضطراری هستند. این با سلب مسئولیت بسته هایی که ماسک در آنها ارسال می شود ، نشان داده می شود که به خود کارمندان ارائه نمی شود.
بسته ها همچنین شامل سلب مسئولیت زیر هستند: “برای موارد زیر توصیه نمی شود: 1. استفاده در هر شرایط جراحی یا در صورت مواجهه با مایعات ، بدن یا سایر مایعات خطرناک. 2. استفاده در محیط های بالینی که میزان خطر عفونت از طریق استنشاق زیاد باشد. 3. استفاده در حضور منبع حرارتی با شدت زیاد یا گاز قابل اشتعال.
سه شنبه گذشته ، استاد بهداشت عمومی هاروارد ، جوزف جی آلن ، سرمقاله ای برای آن نوشت واشنگتن پست خواستار استفاده ماسک های N95 توسط عموم مردم است: “یک ماسک پارچه ای معمولی می تواند نیمی از آئروسل های تنفسی را که هنگام صحبت ، آواز یا تنفس از دهان ما خارج می شود ، جذب کند. یک ماسک پارچه ای کاملاً بافته شده می تواند تا 60 یا 70 درصد و یک ماسک جراحی آبی تا 70 یا 80 درصد برای شما به ارمغان بیاورد.
“اما هیچ دلیلی وجود ندارد که هیچ کارگر قابل توجهی – و در واقع همه در کشور – بدون ماسک هایی که 95 درصد فیلتر می کنند ، باقی بماند.
“البته ماسک هایی که به آنها اشاره می کنم N95 است. ارزان هستند – قبل از همه گیری ، قیمت آنها حدود 50 سنت است – و ساخت آنها آسان است. با این حال کشور ما نتوانسته است به قانون ساخت دفاع برای تولید ماسک کافی برای کارمندان بهداشت و سایر کارگران اصلی متوسل شود. همانطور که همکاران من در دانشکده پزشکی هاروارد می نویسند ، این باید تغییر کند. “
اقدامات واضح برای کاهش هزینه های Stellantis برای چنین ضروری اساسی ، مانند ماسک صورت ، در مورد اظهارات غیر استاندارد نگرانی “برای حفاظت از کارمندان ، خانواده های آنها و جوامع اطراف” است. در حقیقت ، مدیریت Stellantis ، مانند سایر خودروسازان ، ماه ها در حال مذاکره با اتحادیه کارگران متحد اتومبیل برای سرپوش گذاشتن در برابر شیوع عفونت ها و کارگران را مجبور به تحمل اضافه کاری برای جبران غیبت و تولید از دست رفته در اوایل سال گذشته کرده است.
در بیشتر سالهای گذشته ، صنعت خودرو تصمیم خود را مبنی بر تمرکز بخش کوچکی از ظرفیت صنعتی خود بر روی فن ها ، ماسک های ایمنی و سایر تجهیزات ایمنی ، با توجه قابل توجه از طرف مطبوعات ، به رخ کشیده است. بمبارانانه ترین تبلیغات از آنجا ناشی می شود دیترویت فری پرس، که آن را با اقدامات در طول جنگ جهانی دوم مقایسه می کند تا کل اقتصاد کشور را برای تولید بمب افکن ، تانک و سلاح های دیگر بسیج کند. در حقیقت ، این همیشه اولین و مهمترین ترفند روابط عمومی شرکتهای اتومبیل سازی بوده است که هدف اصلی آن تسهیل راه اندازی مجدد کارخانه های اتومبیل سازی پس از اعتصاب گربه وحشی صنعت آمریکای شمالی در مارس گذشته است.
مارس گذشته ، فیات کرایسلر / استلانتیس اعلام کرد که تولید ماسک های صورت را برای کارمندان بهداشتی آمریکایی از یکی از گیاهان خود در چین آغاز می کند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا ماسکهای موجود در Sterling Stamping از همان طرحی هستند که این شرکت برای متخصصان مراقبت های بهداشتی تولید می کند.
با این حال ، کارگران اتومبیل باید ماسک N95 یا بهتر داشته باشند. با این حال ، حتی اگر ماسک با کیفیت بالاتر توزیع شود ، شرایطی وجود ندارد که در آن خودرو و سایر صنایع غیرضروری بتوانند با خیال راحت فعالیت کنند. کارگران باید با جبران کامل کارگران زائد برای جلوگیری از عفونت و مرگ بیشتر ، خواستار تعطیلی تولید غیرضروری و همچنین مدارس شوند. این امر همچنین نیازمند حمایت کامل کارگران اتومبیلرانی از مبارزات معلمان شیکاگو است ، که مخالف خواسته های دولت حزب دمکرات لوری لایت فوت برای بازگشت به دستورالعمل های شخصی هستند.
برای انجام چنین مبارزه ای ، خبرنامه وب سایت جهانی سوسیالیست کارگران اتومبیل به کارگران کمک می کند تا شبکه ای از کمیته های ایمنی منظم ، مستقل از اتحادیه ها و احزاب دموکرات و جمهوری خواه را در مشاغل سراسر کشور ایجاد کنند. چنین کمیته ای سال گذشته در کارخانه مونتاژ ارتفاعات استرلینگ تشکیل شد و کارگران یک کارخانه مهر زنی استرلینگ در آن نزدیکی به طور فعال در کارهای کمیته نقش دارند.
برای پیوستن به پرونده های خط کمیسیون در محل کار خود ، یا برای کمک به ساختن یکی ، تماس بگیرید خبرنامه وب سایت جهانی سوسیالیست کارگران اتومبیل که در [email protected].
[ad_2]