[ad_1]
این دومین قسمت از مجموعه دو بخشی دهمین دوره جشنواره فیلم GuadaLAjara است که از 17 دسامبر تا 19 دسامبر سال 2020 در عمل برگزار می شود.
بخشهایی از دیوار مرزی آمریکا و مکزیک در شمال ریو گراند واقع شده است که مرز رسمی بین دو کشور است. هزاران نفر در شمال مرز تگزاس ، اما در جنوب دیوار مرزی زندگی می کنند و بسیاری از مهاجران آمریکای لاتین در راه عبور از مناطق دیگر ایالات متحده در تلاشند تا از این منطقه عبور کنند. سرزمین هیچ کس (2021) ، یک وسترن که در دسامبر 2020 در جشنواره فیلم گوادالاخارا ارائه شد ، از این منطقه برای طرح مسائل مهاجرت و تقسیمات ملی استفاده می کند.
بیل گریر (فرانک گریلو) با همسرش مونیکا (اندی مک داول) و دو پسر در یک گاوداری در نزدیکی مرز مکزیک زندگی می کند. کل خانواده در مزرعه کار می کنند ، که بیل می ترسد به دلیل مشکلات مالی آنها را از دست بدهد. او امید زیادی به پسرش جکسون (جیک آلین) دارد ، که خود را برای رفتن به نیویورک آماده می کند تا کار خود را به عنوان یک پارچ با نیویورک یانکی آغاز کند. پسر دیگر او ، لوکاس (الکس مک نیکول) ، به کار در مزرعه ادامه خواهد داد.
یک شب خانواده با شنیدن غوغا می فهمند که مردم ، احتمالاً مکزیکی ها ، در تلاش برای سرقت دام هایشان هستند. بیل ، جکسون و لوک اسلحه های خود را گرفته و سارقان را تعقیب می کنند. اما بیل خیلی زود متوجه شد که 10 گاو از بین رفته اند که این یک خسارت مالی قابل توجه است.
روز بعد ، بیل گزارش داد که او و لوک با در دست داشتن اسلحه ای به مکزیک می روند تا اموال خود را پس بگیرند. او به جکسون هشدار می دهد که بدون اینکه بخواهد حرفه بیس بال دومی را به خطر بیندازد ، عقب بماند و تمرین کند. جکسون با ترک آنها نگران کننده است ، سپس ناگهان یک اسلحه را برمی دارد و به دنبال آنها می رود ، ظاهراً ناشی از احساس وظیفه و نیاز به هیجان است.
پس از شب ، بیل و لوک با گوستاوو (خورخه آ. خیمنز) و خانواده اش که سعی در عبور از ایالات متحده دارند ملاقات می کنند. کشاورزان تهدید خانواده مکزیکی را شروع کردند و جکسون خیلی زود به سایت حمله کرد. در سردرگمی بعدی ، لوک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد و جکسون پسر کوچک گوستاوو را کشت.
هنگام بازداشت ، بیل به تگزاس رنجیر رامیرز (جورج لوپز) گفت که او مسئول مرگ پسر است. او می خواهد به جکسون اجازه دهد تا شانس خود را برای زندگی بهتر در نیویورک درک کند. جکسون که از احساس گناه و غم و اندوه لرزیده بود ، به صحنه بازگشت و کیف پول پسر مقتول را پیدا کرد. با گرفتن او تصمیم می گیرد اسب خود را به مکزیک برساند ، به امید اینکه گوستاوو را پیدا کند و به نوعی جبران کند. در همین حال ، ایمان مذهبی او به شدت متزلزل شده است ، گوستاوو تصمیم می گیرد جکسون را پیدا کند و انتقام بگیرد.
جیك آلین بازیگر نقش اصلی نویسنده است سرزمین هیچ کس ،و برادرش کانر آلین کارگردانی آن را بر عهده داشت. آنها به اعتبار آنها شخصیت های واقع گرایانه ای خلق کرده اند که با آنها با همدردی رفتار می کنند. به عنوان مثال ، او از مهاجران (که آنها را متخلف می داند) که بیشتر و بیشتر به سرزمین او می آیند عصبانی است ، اما ما می فهمیم که او از آنها متنفر نیست. مونیکا به او یادآوری می کند که آنها قبلاً به مهاجران پتو و بطری آب صادر می کردند. بیل با اشاره به اینکه كیوت ، مواد مخدر و اسلحه وارد تصویر شده اند ، پاسخ می دهد كه همه چیز تغییر كرده است. مونیکا هشدار می دهد: “ما نیز تغییر کرده ایم.”
مکزیکی که جکسون از آن سفر می کند نه عجیب و غریب است و نه منقرض شده است. بلکه تصویری ارائه می دهیم که احساس واقعی بودن دارد. پدر خانواده ای که جکسون را به فرزندی قبول می کند نوعی کار کثیف را به او می دهد که بسیاری از مهاجران مجبور به قبول آن هستند. اما وقتی تلاش و مهارت جکسون را می بیند ، با او گرم می شود. دختر انگلیسی زبان او یک شب جکسون را به یک بار می برد تا خوب به او نشان دهد.
جکسون هنگام رانندگی با اتوبوس به سمت گواناجواتو ، جایی که گوستاوو در آن زندگی می کند ، یک زن مکزیکی را می خواند که مشغول خواندن است هاکل بری فین به پسرش جکسون در طول مکالمه خود محترمانه و آماده یادگیری درباره کشور است. این زن ، یک معلم انگلیسی ، عشق مادرانه ای به جکسون نشان می دهد و با حوصله اسپانیایی ضعیف او را کمک می کند. این صحنه برجسته انسانیت اساسی است که مردم را با وجود تفاوت های زبانی آنها متحد می کند ، و نشان می دهد که چگونه فرهنگ می تواند مردم را در سطح بین المللی متحد کند.
آلین در نقش جکسون عملکردی ستودنی ارائه می دهد. او در واقع شخصیتی را به تصویر می کشد که اصولی و سخت کوش است ، اما در عین حال ساده لوح و تکانه نیز هست. او با وجود مهارت در مزرعه داری و سواری ، با دانستن اینکه یک فرد خارجی است ، با فروتنی به مکزیک می رود. گناه و مسئولیت او قابل لمس است.
خیمنز همچنین در پرتره گوستاوو می درخشد. مرگ پسرش او را از یک محافظ نرم و متدین به یک زن بدبین تبدیل می کند ، و از عصبانیت سرکوب شده درگیر است. آندرس دلگادو مانند لوئیس ، کایوتی که گوستاو برای کمک به او در یافتن جکسون استخدام می کند ، به طور مناسب تهدید و نفرت انگیز است ، اما فیلم او تنها شخصیت تک بعدی است.
اگر قدرت سرزمین هیچ کس انسانیت او است ، ضعف او بسیار نزدیک است. این فیلم بر خصوصیات شخصی شخصیت هایش متمرکز است و تقریباً به طور کامل از مشکلات اجتماعی و اقتصادی بزرگتری که با آن روبرو هستند ، کنار گذاشته می شود. دلیل آینده نامشخص بیل و نیروهای تحریک کننده آمریکای لاتین برای سرقت گاو یا ورود به ایالات متحده در نظر گرفته نشده است. لوک به جکسون می گوید که مهاجران به دلیل گرسنگی خود تلاش می کنند از مرز عبور کنند. اما چرا گرسنه اند؟ رابطه مکزیک با ایالات متحده چیست؟
کانر آلین به گفته کارگردانش “مراقبت های شخصی” را برای محافظت از خود در برابر منظره بسیار قطبی انجام می دهد. جیک آلین در مصاحبه با منتقد سینما چارلز برامسکو گفت: “ما نمی خواستیم خود را در سیاست مهاجرت تعطیل کنیم.”
برادران دلایل عینی برای تصمیم خود دارند. پدر آنها ، راب آلین ، رئیس و مدیرعامل Margate House Films ، سابقه طولانی در سیاست های راست گرا دارد. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه خدمات خارجی در دانشگاه جورج تاون ، آلین در اوایل دهه 1980 برای بیل کلمنتس فرماندار جمهوری خواه از تگزاس سخنرانی کرد. کلمنتس یک میلیونر کارگر نفت بود که معاون وزیر دفاع رئیس جمهور ریچارد نیکسون بود.
آلین در سال 1983 یک آژانس روابط عمومی تأسیس کرد و 25 سال به عنوان استراتژیست سیاسی کار کرد. یکی از مشتریان وی ویسنته فاکس رئیس جمهور سابق مکزیک است که خاطرات او را از سال 2007 نوشت. پیش از ریاست جمهوری ، فاکس مدیر عامل کوکاکولا مکزیک بود. سیاست ریاضت اقتصادی و مقررات زدایی نئولیبرال فاکس باعث شده است که توده های مکزیکی سعی کنند در جستجوی کار وارد ایالات متحده شوند. فاکس متحد مورد اعتماد رئیس جمهور مرتجع جورج دبلیو بوش بود ، که در سال 2003 به طور غیرقانونی به عراق حمله کرد. فاکس همچنین بدون موفقیت تلاش کرد آندرس مانوئل لوپز اوبرادور را به عنوان شهردار مکزیکو سیتی برکنار کند و از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2006 جلوگیری کند.
در مصاحبه ای با برامسکو ، جیک فاکس را مرد بزرگی توصیف کرد و کانر گفت که فاکس از شخصیت گوستاوو الهام گرفته است. برادران بدون شک می دانستند که هر گونه تلاش برای پرداختن به جنبه های سیاسی یا اقتصادی تاریخ آنها ، آنها را مجبور به مطالعه سیاست های فاکس ، بوش و روسای جمهور بعدی مکزیک و آمریکا می کند. خواه این را بفهمند یا نه ، تمایل اعلام شده خود برای پرهیز از سیاست پوششی است برای حمایت ضمنی آنها از ساختار سیاسی موجود. برای پرداختن صادقانه به این مسائل ، به هنرمندانی با گرایش طبقاتی متفاوت از Allyns نیاز خواهد بود.
[ad_2]