[ad_1]
به گفته منابعی که با آنها گفتگو کرده اند ، کارگران نویسندگان سرقت دستمزدها و شرایط خطرناک کار را در مجموعه جدید مونتاژ دیترویت Stellantis – Mack تجربه کرده اند. خبرنامه وب سایت جهانی سوسیالیست کارگران اتومبیل. Stellantis جدیدترین شرکت خودروسازی جهانی است که با ادغام اوایل ماه جاری فیات کرایسلر اتومبیل (FCA) و پژو (PSA) ایجاد شد.
این کارخانه که اواخر سال گذشته در محل مجموعه موتور سابق کرایسلر ماک آویون افتتاح شد ، اولین کارخانه مونتاژ جدید دیترویت در سه دهه گذشته است. این کارخانه و کارخانه مونتاژ جفرسون شمالی همسایه ، SUV لوکس جدید جیپ گرند چروکی را تولید می کند که اولین بهار امسال ارائه می شود.
صدها میلیون دلار از مبلغ 2.5 میلیارد دلار تسهیلات جدید با مشوق های شهر دیترویت و میشیگان پوشش داده شد. این شهر 50 میلیون دلار برای سایت 215 هکتاری پرداخت کرد که 43.5 میلیون دلار آن برای خرید یک قطعه 117 هکتاری از خانواده مانوئل مورون ، میلیاردر رسوا ، صاحب پل سفیر که مرکز شهر دیترویت را با کانادا متصل می کند ، خریداری شد. 132 هکتار باقیمانده به قیمت 4.6 میلیون دلار خریداری شد. این شهر 60 میلیون دلار اضافی برای پاکسازی محیط زیست در سایت قبلی هزینه کرده است.
در ماه مه سال 2019 ، هیئت مدیره صندوق استراتژیک میشیگان 223 میلیون دلار مشوق مالیاتی برای این كارخانه تصویب كرد و 92.9 میلیون دلار دیگر نیز در ژوئیه 2019 توسط شركت توسعه اقتصادی میشیگان تصویب شد.
برای فروش پروژه دیترویت ، FCA / Stellantis قول 4100 شغل جدید را داده است که به ساکنان دیترویت تعلق می گیرد. در واقع ، 3800 مورد از این مشاغل به كارمندان اضافی كم درآمد كه قبلاً در این شركت در جاهای دیگر مشغول به كار بوده اند ، شغل های تمام وقت در كارخانه مك ارتقا یافته است. این باعث شد بسیاری از کارگران فقیر دیترویت بدون شغل وعده داده شده خود باشند. Stellantis در حال حاضر بالاترین درصد از کارگران موقت و “اضافی” سه بزرگ ، حدود 59٪ از نیروی کار خود را در ایالات متحده دارد.
علاوه بر این ، چندین کارگر ماک به WSWS گفتند خبرنامه Autoworker که از زمان نقل مکان به کارخانه جدید دیترویت رشوه گرفته شده است. پیشرفت حقوق در قرارداد آنها با رسیدن به 3 سال به 23.69 دلار در ساعت افزایش می یابد. وقتش که رسید ، آنها ترفیع خود را دریافت نکردند و در هر ساعت 3.60 دلار کمتر از قولشان درآمد کسب کردند.
گروهی از کارمندان پس از دو ماه که از UAW خبری نگرفتند ، برای شکایت به دفتر UAW رفتند. کارگران گفتند که “چرا دروغ و بهانه های غیرمعمول” استقبال می شود که چرا این درصد کم درست است.
در پایان ، UAW به “اشتباه” خود اذعان کرد ، اظهار داشت که تعیین نرخ دستمزد کارگران و بازپرداخت آن هفته ها طول می کشد ، اگرچه در قرارداد آنها آمده است که مشکلات پرداخت باید در 24 ساعت. این مشکلات جدی را برای بسیاری از کارگران ایجاد کرد که برای تأمین هزینه های خود به افزایش دستمزد متکی بودند.
“UAW میلیونها و میلیونها سود برای تقریباً بدون خدمات بدست می آورد. و FCA یک سال رکورد سود داشته است ، در حالی که بسیاری از ما حتی به دلیل COVID کار نمی کنیم ، اما می خواهیم سعی کنیم مردم را با هزینه کمتر از 4 دلار در هر ساعت فریب دهیم. آنها نه تنها بارها و بارها ثابت می کنند که به درد ما نمی خورند ، بلکه حتی نمی توانند کارهای ساده ای از جمله پاسخ به موقع را انجام دهند. “
وی افزود: آنها نمی توانند به هیچ س damال لعنتی پاسخ دهند که واقعاً مرا آزار می دهد. هنگامی که من کارگر اجیر بودم ، آنها نمی توانستند به س questionsالات پاسخ دهند زیرا اخاذی موقت تمام وقت برای آنها جدید بود. من اکنون تمام وقت و یک سال تحت قرارداد جدیدمان هستم و آنها هنوز جواب ها را نمی دانند زیرا این یک قرارداد “جدید” است. “
کارگران همچنین از آنجا که ویروس کرونا در بین مردم بیداد می کند ، شرایط کار خطرناک در کارخانه مک را گزارش کردند. اقدامات ایمنی توکن اتومبیل توکن ، که پس از اعتصاب گربه وحشی در بهار که صنعت را مجبور به دو ماه تعطیلی کرد ، اجرا شد ، تا حد زیادی رها شده است.
یک کارگر گزارش داد: “در ابتدا ، فقط یک خم بود و هزاران نفر از ما مانند ماهی ساردین بسته بندی شده بود. هنوز هم غیرانسانی ، پر از خطر است. “
کارگر دیگری گفت: “همانطور که می دانید ، UAW و [Stellantis] مدیریت تمام تلاش خود را می کند تا کارگران را در مورد افرادی که مبتلا به COVID هستند یا تماس گرفته است مطلع نکند. شما به معنای واقعی کلمه باید با کسی دوست صمیمی باشید و او شخصاً به شما بگوید. این چقدر بد است. “
این کتمان عفونت و حتی مرگ و میر در کل صنعت یک امر عادی است. هیچ شخصیت عمومی در مورد انتشار ویروس در صنعت خودرو منتشر نشده است ، اما WSWS شیوع عمده ای را از طریق بحث و گفتگو با خودروسازان در کارخانه های سراسر کشور از جمله Toledo Jeep ، Kokomo Transmission ، Belvidere Assembly ، Sterling Heights Assembly ، Sterling Stamping ، Warren Truck پیدا کرده است. ، فورد کانزاس سیتی ، فاورسیا گلادستون و دیگران.
با این حال ، یک گزارش مدیریت لو رفته از کارخانه مونتاژ جفرسون Stellantis در شمال آفریقا ، که همچنین توسط مقامات محلی UAW به اشتراک گذاشته شد ، اما منتشر نشد ، نشان داد که هر دو مدیریت و اتحادیه از نزدیک از انتشار ویروس در داخل نظارت می کنند گیاهان در خفا UAW ، که مدتهاست حتی وظایف اصلی نمایندگی خود را رها کرده است ، اکنون به عنوان یک عامل رشوه دادن به شرکت های اتومبیل سازی عمل می کند ، با تحقیقات انجام شده اخیر در مورد فساد توسط بازرسان فدرال که دو رئیس جمهور سابق اتحادیه را برکنار کردند ، بیشترین نمودار را نشان داد.
تعمیرگاه های اتومبیل در سراسر کشور ، با کمک وب سایت سوسیالیست جهانی خبرنامه Autoworker، با تشکیل کمیته های منظم امنیتی ، در تقابل با خیانت UAW و سیاست “مصونیت گله” جمهوری خواهان و دموکرات ها ، امور را به دست خود گرفتند. این کمیته ها با پرداخت کامل جبران خسارت تضمین شده و اقدامات بهداشت عمومی از میلیاردها سود حاصل از شرکت های خودروساز و افراد فوق ثروتمند در طی همه گیر شدن ، شفافیت کامل در مورد گسترش ویروس کرونا در گیاهان و کنترل کارگران بر بستن کلیه تولیدات غیر ضروری فشار می آورند. شرایط ایمنی
پیوستن رمچ پا–و-fکمیته ایمنی ، یا برای کمک به ایجاد کمیته در کارخانه خود ، با ما تماس بگیرید خبرنامه خودکار کار WSWS که در [email protected]
[ad_2]