[ad_1]
روز شنبه ، چهار دقیقه پس از پرواز از جاکارتا ، اندونزی ، ارتباط با هواپیمای بوئینگ 737-500 ، SJ-182 Sriwijaya Air قطع شد. تیم های بازیابی شروع به ترمیم لاشه هواپیما از جمله دو جعبه سیاه هواپیما کرده اند.
غواصان امداد و نجات نیز حمل کیسه ها را با بدن به سطح زمین آغاز کرده اند. با نمونه گیری DNA انتظار می رود که 62 مسافر و خدمه پرواز در تصادف کشته شده باشند.
گزارش های اولیه شاهد نشان می دهد که بخشی از جت منفجر شده است. این گزارش ها همزمان با یک چرخش شدید از هواپیما و به دنبال آن غواصی بیش از 10000 فوت در حدود 60 ثانیه بود که توسط وب سایت نظارت بر ترافیک هوایی Flightradar24 ثبت شد.
این سقوط سومین هواپیمای بوئینگ 737 در 27 ماه گذشته است. اگرچه هنوز اطلاعات قطعی در مورد علت سقوط اخیر وجود ندارد ، اما این احتمال وجود دارد که عمر بوئینگ 737 نقش مهمی داشته باشد. 737 50 ساله است. به عنوان یک اقدام برای کاهش هزینه ، بوئینگ به جای طراحی و ساخت هواپیمای جدید همچنان ویژگی های جدیدی را به این مدل اضافه می کند.
این فاجعه همزمان با توافق حقوقی 2.5 میلیارد دلاری بین بوئینگ و وزارت دادگستری ایالات متحده در مورد دو سانحه 737 مکس 8 اخیر است. اولین مورد ، پرواز 610 هواپیمای شیر (Lion Air) در اکتبر 2018 ، در خارج از جاکارتا نیز رخ داد. پرواز دوم ، پرواز 302 خطوط هوایی اتیوپی ، در مارس 2019 سقوط کرد. هر دو تصادف با 737 مکس دقایقی پس از پرواز رخ داد و در مجموع 346 مرد ، زن و کودک کشته شدند.
معامله سقوط 737 مکس شامل حذف اتهامات کیفری است که بوئینگ از اداره هواپیمایی فدرال (FAA) کلاهبرداری کرده و در طول تولید و تولید ماکس 8 تلاش کرده است تا نقایص مرگبار طراحی را بپوشاند. بدنام ترین آنها شامل نرم افزار افزایش عملکرد (MCAS) است که برای جبران تمایل Max 8 به توقف نصب شده است ، یک نقطه ضعف ذاتی ناشی از اضافه شدن موتورهای جدید و بزرگتر به طراحی منسوخ شده.
این توافق بخشی از اقدامات گسترده و سرپوش گذاشتن بر سهل انگاری جنایی این شرکت و مدیران ارشد آن است که توسط FAA پشتیبانی و پشتیبانی می شود. جان صدها مسافر و خدمه فدای تلاش های بزرگ سازنده هواپیما و ارائه دهنده خدمات دفاعی برای کاهش زوایای ایمنی به نام سهم بازار و سود آن شده است.
با این حال ، این توافق نامه اجازه می دهد تا پرونده های کیفری علیه کارمندان بوئینگ تشکیل شود. دیوید برنز ، سرپرست دادستان دادستان ، گفت: “این قطعنامه بوئینگ را به دلیل اقدامات مجرمانه کارکنان خود مسئول می داند ، به تأثیرات مالی بر مشتریان شرکت هواپیمایی بوئینگ می پردازد و امیدوار است که بتواند برخی از خسارت ها را به خانواده ها و ذینفعان قربانیان ارائه دهد. فاجعه. “
دادستان های فدرال در اوایل سال گذشته احضاریه ای را به چند کارمند بوئینگ صادر کردند تا به اتهام دروغ گفتن به FAA در مورد نرم افزار MCAS در برابر هیئت منصفه عالی حاضر شوند. از جمله این کارمندان می توان به مارک فورکنر ، مسئول فنی بوئینگ در آن زمان اشاره کرد که MCAS را “دلپذیر” خواند و گفت که “آن را در شبیه سازهای بوئینگ” می چرخاند و باعث سقوط می شود.
بسیاری دیگر ، از جمله پاتریک گوستاوسن ، همکار Forkner ، از کاستی های طراحی هواپیما آگاه بودند. در ارتباطات داخلی ، یک کارگر با ناراحتی اظهار داشت که می تواند با خودکشی از خطرات Max 8 جلوگیری کند. او می نویسد: “یک صدا خفه کن بردارید ، انتهای اسلحه را بگذارید ، آن را کنار معبد قرار دهید و ماشه را بکشید – مشکلات متوقف می شوند. در این مرحله ، آنها چگونه می توانند ادامه کار را در نظر بگیرند؟ “
هرگونه گناه از سوی کارمندان سطح پایین بوئینگ در مقایسه با مدیران ارشد شرکت ، از جمله مدیر عامل سابق دنیس مولنبورگ ، که نظارت بر توسعه نهایی و تولید اولیه Max 8 را بر عهده دارد ، کم رنگ است. درزها و جلسات کنگره نشان می دهد که مولنبورگ به خوبی از نقایص مهلک طراحی Max 8 آگاه بوده و همه تلاش خود را برای بی اطلاع نگه داشتن FAA ، خلبانان و عموم مردم از این خطرات انجام داده است.
به جای زندان ، مویلنبورگ به دلیل حضور در بوئینگ با 80.9 میلیون دلار حقوق و پاداش پاداش دریافت کرد. وی از آن زمان به عنوان مشاور و سرمایه گذار به شرکت نوپای Monarch Tractor در سیلیکون ولی پیوست.
وزارت دادگستری برای اطمینان از پایبندی بوئینگ به مفاد توافقنامه نظارت مستقلی را تحمیل نخواهد کرد. وی ادعا می کند که “این رفتار ناشایست در کل سازمان گسترده نبوده و توسط تعداد زیادی از کارمندان مرتکب نشده است.”
این کارت رایگان برای کل رده های بالای مدیران بوئینگ ، که بیشتر آنها هنوز در این شرکت هستند ، از اهمیت بوئینگ برای سرمایه داری آمریکا حکایت دارد. این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات هوافضا در جهان و دومین تامین کننده بزرگ دفاع در آمریکا است. همچنین با رقابت با ایرباس ، رقیب اروپایی ، در تأمین منافع نخبگان حاکم آمریکا در خارج از کشور نقش اصلی را ایفا می کند.
کاهش اتهامات جنایی ، جنایتی که در عملیات سرمایه داری آمریکا و طبقه حاکم الیگارشی آن وجود دارد ، برجسته است.
این جریمه سیلی به مچ دست غول فضایی است. از 2.5 میلیارد دلاری که وی مجبور به پرداخت آن می شود ، 244 میلیون دلار به عنوان جریمه به دولت فدرال پرداخت می شود. فقط 500 میلیون دلار به خانواده های آن مرحوم تعلق می گیرد ، فقط 1.4 میلیون دلار به ازای هر نفر. بوئینگ بیش از سه برابر این مبلغ ، 1.77 میلیارد دلار ، به شرکت های هواپیمایی پرداخت خواهد کرد که در هنگام زمینگیری هواپیما که از مارس 2019 آغاز شد و تا نوامبر ادامه داشت ، قادر به استفاده یا تحویل حداکثر 8 نبودند. .
قیمت تسویه حساب برای بوئینگ علاوه بر بیش از 18 میلیارد دلار خسارت ناشی از زمینگیری 737 Max 8 است. انتظار می رود این شرکت به دلیل تأثیر در صنعت هوانوردی کرونا ویروس کرونا در سال 2020 بیش از این ضرر کند. سال گذشته ، بوئینگ بیش از 1000 سفارش برای Max 8 از دست داد ، اگرچه هنوز بیش از 4000 سفارش دارد.
با این حال ، دولت ایالات متحده و فدرال رزرو میلیاردها دلار یارانه و خرید اوراق قرضه کم بهره را به عنوان بخشی از کمک مالی تریلیون دلار CARES به بوئینگ ارائه داده اند.
این توافق نامه ادعاهای ارائه شده توسط خانواده های سرنشینان هواپیمای پرواز 302 هواپیمایی اتیوپی را حل نمی کند ، آنها گفتند که توافق بین بوئینگ و دولت ایالات متحده فقط “نوک کوه یخی از اقدامات اشتباه بوئینگ” است.
[ad_2]