[ad_1]
اتحادیه IG Metall موافقت کرده است که 3500 شغل در تولید کننده کامیون و اتوبوس MAN در آلمان و اتریش را کاهش دهد. کاهش بیشتر شغل در حال حاضر در شرکت تابعه فولکس واگن برنامه ریزی شده است. این شرکت 36000 نفر در سراسر جهان استخدام می کند.
روز سه شنبه ، هیئت های اجرایی MAN SE و MAN Truck & Bus SE ، به همراه نمایندگان اتحادیه و شورای کار ، “سند اصلی” را امضا کردند که هدف آن “افزایش سود به 1.7 میلیارد یورو” بود.
بیشترین آسیب را گیاهان در اشتایر اتریش با 2200 شغل و پلاون آلمان با 150 شغل می بینند. کارخانه Steyr باید فروخته شود و سایت Plauen بسته شود. در کارخانه Zwickau VW ، 52 کیلومتر دورتر ، به کارگران در Plauen پیشنهاد کار جدید داده شده است. توماس کنابل ، رهبر IG Metall Zwickau به مطبوعات گفت که تعطیلی کارخانه می تواند در نیمه اول سال 2021 تصمیم گیری شود.
IG Metall تأكید می كند كه می توان از 9500 كاری كه در ابتدا در مقاله استراتژی گروه اعلام شده بود جلوگیری كرد و آنها را به 3500 مازاد كاهش داد.
اول ، این یک ترفند معروف اتحادیه ها است. شرکت ها تعداد زیادی مشاغل را اعلام کردند که باید کاهش یابد تا در نهایت تعداد کمتری توسط اتحادیه ها به عنوان “موفقیت” ارائه شود. دوم ، حتی ارقام ذکر شده یک صفحه دود برای پنهان کردن واقعیت ها از نیروی کار است.
این رقم 9500 شامل مکانهای بین المللی نیز می شود و بسیاری از کارگران موقت در ماههای اخیر آنجا را ترک کرده اند ، زیرا قرارداد آنها به راحتی تمدید نشده است. چند ماه پیش ، کارخانه نورنبرگ 4000 کارگر داشت. در حال حاضر 3600 کارگر وجود دارد و تا پایان سال 2022 فقط 3100 کارگر وجود خواهد داشت. 400 کارگر موقت که شرکت را ترک کرده اند در ارقام کاهش شامل نمی شوند.
· در سالزگیتر 1900 کارمند عادی باید در پایان سال 2022 از حدود 2400 شغل فعلی ، 20 درصد کاهش داشته باشند. بریژیت رانگه ، معاون دبیر IG Metall در Salzgitter-Peine می گوید: “مبلغ معقولی.”
· در مونیخ و داخائو ، طبق توافق ، فقط 7،500 شغل از 9،000 شغل فعلی در پایان سال 2022 پر می شود. این کارخانه باید با کارخانه نصب تجهیزات و کابین اصلی ترین کارخانه تولید کامیون باشد.
· سایت نورنبرگ در آینده فن آوری های پیشرانه را توسعه خواهد داد. نیروی کار در آنجا باید از 3700 به 3100 شغل کاهش یابد.
· فقط 60 پرسنل ثابت باید در ویتیچ بمانند.
اینها برخی از اعداد تخفیفی است که IG Metall می خواهد ادعا کند “پیروزی” است. در عین حال ، وی در حال آماده سازی برشهای بیشتر در مذاکرات پیش رو است که به صورت مخفی نگه داشته می شود.
این گروه در بیانیه ای گفت: “محتوای این سند نکات کلیدی باید در یک قرارداد جمعی آینده و همچنین در توافق نامه های سطح کارخانه اجرا شود.” کلمه “قرارداد معاملات جمعی آینده” باید زنگ خطر را برای همه کارگران ایجاد کند – زیرا IG Metall همیشه این کار را برای کاهش شغل و دستمزد و بدتر کردن شرایط کار می داند. قرار است این امر به منظور اطمینان از رقابت پذیری و در نتیجه صرفه جویی در سایت های تولیدی باشد. در این حالت ، عکس این قضیه صادق است؛ این قراردادهای جمعی آینده راه را برای تعطیلی تدریجی کل کارخانه ها و مکان ها هموار می کند.
سند نکات کلیدی توافق شده در حال حاضر یعنی 1.7 میلیارد یورو پس انداز – در شرایط خاص تنها از طریق اعلام توافق نامه قابل استنباط است:
· 550 میلیون یورو باید در “هزینه های مادی و شخصی” در گروه پس انداز شود. معنای این امر برای شرایط کار و دستمزد فقط در مذاکرات پیش رو مشخص خواهد شد ، اما نمی توان انتظار خوبی داشت.
· 700 میلیون یورو باید از طریق زنجیره تأمین پس انداز شود کاهش شغل و کاهش دستمزد برای کسانی که در آنجا کار می کنند.
· 450 میلیون یورو باید از طریق “خدمات توزیع” اضافی “کسب شود”. همچنین هیچ چیز به طور خاص در اینجا شناخته شده نیست.
یکی دیگر از آیین های لعنتی تهدید به اخراج اجباری است. طبق معمول ، گروه MAN این امر را تهدید کرد و شوراهای کار و اتحادیه ها علیه آن “مسلح” شدند تا سرانجام با سایر روش ها موافقت کنند. این بار او از این قاعده مستثنی نبود. ساکی استیمونیاریس ، رئیس هیئت مدیره عمومی کارگران و عضو هیئت نظارت بر شرکت ، در ماه سپتامبر گذشته علیه اخراج های اعلام شده توسط هیئت اجرایی دادخواست های کارگری تنظیم کرده بود. ضمانت موقعیت و اشتغال 2016 ، که شامل آنها نمی شود ، تا پایان سال 2030 در حال اجرا بود.
مانند همه این توافق نامه ها ، ارزش کاغذهایی را که روی آن نوشته شده اند ندارند. چنین توافق نامه هایی فقط معتبر هستند که مورد نیاز کارگران نباشد زیرا سود حاصل می شود. اما وقتی سود کم شد و کارگران به تضمین کار و محل احتیاج داشتند ، دیگر این مورد وجود ندارد.
توافق نامه 2016 برای حفظ شغل در MAN همچنین شامل “حق فسخ” است که به عنوان “بند هوای نامناسب” شناخته می شود. اگر فروش 40 درصدی کاهش یابد ، به دلایل عملیاتی امکان تعدیل نیرو فراهم می شود. پیش از دادگاه کار ، این شرکت کاهش فروش در طی شیوع ویروس کرونا و مقررات سختگیرانه CO2 در اتحادیه اروپا را که از سال 2019 در حال اجرا است ، ذکر می کند. این کاهش ها قبل از همه گیری در افق بود ، زیرا گروه موفق به رسیدن به هدف خود نشد.
روند دادرسی در دادگاه کار در مورد اخراج اجباری هنوز ادامه دارد و این حکم فقط در تابستان انتظار می رود. با این حال ، پس از توافق روز سه شنبه ، رئیس شورای کاری MAN ، استیمونیاریس ، از قبل افتخار می کرد. “ما مسئولیت MAN خود را بر عهده می گیریم.” “او گفت رمز موفقیت این شرکت افتخارآمیز این بود که گروه همیشه می توانست روی هر کسی حساب کند.
قابلیت اطمینان Stimoniaris در سال 2019 برای گروه MAN تقریباً نیم میلیون یورو هزینه دارد و این مقام دقیقاً 482،040 یورو را برای کار خود در هیئت نظارت جمع آوری کرد.
پس از آنکه این گروه سال گذشته اعلام کرد که 9500 شغل خود را کاهش می دهد ، رهبران IG Metall و گروه VW بلافاصله وارد عمل شدند تا مکانیزمی برای خشمگین شدن در صفوف نیروی کار پیدا کنند.
این نقش سند اصلی بود که شامل نه تنها هیئت مدیره MAN و هیئت اجرایی MAN Truck & Bus ، بلکه یورگن کرنر از هیئت اجرایی IG Metall (که همچنین معاون رئیس نظارت MAN است) بود. هیئت مدیره) ، گنار کیلیان ، مدیر پرسنل VW منصوب شده توسط IG Metall و ماتیاس گروندلر ، رئیس شرکت مادر MAN Traton. همه شرکت کنندگان از همان ابتدا توافق کردند که معیشت کارگران باید تابع هدف شرکت استراتژیک یعنی دستیابی به بازده عملیاتی 8٪ فروش باشد.
کارگران می توانند از طریق شغل و دستمزد خود تنها از طریق یک جنبش مستقل و متحد و مخالف با نظام سرمایه داری ، که همیشه منافع کارگران را مطیع طمع سهامداران برای کسب سود است ، دفاع کنند. این جنبش باید شامل همکاران در تمام کارخانه های بین المللی باشد. به عنوان مثال ، MAN کارخانه هایی در کراکوف ، لهستان (در سال 2007 با 580 کارگر افتتاح شده) و Starachowice (در گروه MAN 1999 با 3000 کارگر) افتتاح کرده است که اکنون تولید آنها باید تا حدی منتقل شود.
Sozialistische Gleichheitspartei (حزب برابری سوسیالیست ، SGP) از ایجاد کمیته های عملی کاملاً مستقل از اتحادیه های کارگری حمایت می کند و محافظت از مشاغل را به دست خودشان می گیرد و شبکه هایی را در سطح ملی و بین المللی ایجاد می کند. ما از همه کارگران MAN می خواهیم به SGP بپیوندند و یک حزب سوسیالیست بین المللی ایجاد کنند.
[ad_2]