[ad_1]
مدیران و کارگران متحد اتومبیل سازی در کارخانه مونتاژ Stellantis در ارتفاعات Sterlantis در شمال دیترویت در حال احیای برنامه های یک برنامه کاری 7 روزه برای مشاغل ماهر هستند. Stellantis جانشین Fiat Chrysler Automobiles است که در نتیجه ادغام آن با PSA خودروساز فرانسوی در اوایل ماه جاری ایجاد شد.
در پایان دسامبر مطبوعات آزاد دیترویت اعلام کرد که برنامه بی رحمانه کار به دلیل مقاومت بسیار زیاد پس گرفته شده است. این امر از طریق کمپینی علیه برنامه توسط کمیته محافظت از اطلاعات شخصی SHAP ، که تابستان سال گذشته در مخالفت با شرایط خطرناک کار تشکیل شد و همچنین توزیع دادخواست خواستار حفظ حقوق اتحادیه ، بیان شد.
United Auto Workers از این طرح حمایت كرد ، كه طبق گفته وی طبق قرارداد ملی تماس با برنامه های كار جایگزین 2019 واجد شرایط است. در اظهارات به مطبوعات آزاد دیترویت ماه گذشته ، سیندی استرادا ، نایب رئیس UAW در آن زمان FCA ، بار دیگر خواستار “حفظ شغل” را تکرار کرد.
برنامه پیشنهادی باعث خشم شدید کارگران شده است ، آنها این کار را حمله اساسی در هشت ساعته و سودهای حاصل از نسل کارگران اتومبیل می دانند. طبق پیشنهادی که به کارگران ماهر فروش ارائه شده است ، آنها باید هفت روز متوالی ، 12 ساعت در روز و به دنبال آن هفت روز تعطیل کار کنند. کارگران به الزامات غیرممکن که چنین برنامه ای بر عهده مقامات کارگری است ، اشاره ای نمی کنند ، و نه در مورد زندگی خانوادگی.
اکنون واضح است که گزارش قبلی از مطبوعات آزاد اینکه برنامه 12/7 لغو شده است ، عمداً گمراه کننده است ، هدف آن خرید UAW و مدیریت برای آماده سازی یک حمله جدید سریع برای تحمیل برنامه خسته کننده 12 ساعته است.
برنامه کار جایگزین (AWS) برای اولین بار در سال 2009 به عنوان بخشی از امتیازات خواسته شده توسط دولت اوباما در زمان ورشکستگی و تغییر ساختار اجباری کرایسلر و جنرال موتورز ارائه شد. این برنامه برنامه های کاری “غیر سنتی” را مجاز می داند ، و روز کاری را بیش از هشت ساعت عادی و بدون حقوق اضافی تمدید می کند. با موافقت با این تنظیم ، UAW عملاً هشت ساعت کاری را رها کرد ، خواسته اصلی که کارگران در اواخر قرن نوزدهم برای آن تلاش کردند.
ماده ای در قرارداد سال 2019 به فیات کرایسلر اجازه داد که کارگران ماهر را مجبور به کار با AWS در کارخانه های با حجم زیاد کند. طبق یادداشتی از گلن شگن ، معاون رئیس FCA و رئیس ستاد ، برنامه “استفاده حداکثر از امکانات ما را تضمین می کند و اطمینان حاصل می کند که انعطاف پذیری برای پاسخ سریع به نوسانات بازار را داریم.” برنامه های کاری جایگزین به شرکت امکان می دهد تا رقابت را افزایش دهد ، امنیت شغلی بیشتری را برای کارمندان ما ایجاد کند ، تعادل زندگی و زندگی را بهبود بخشد و از دارایی ها به طور کارآمد استفاده کند. “به عبارت دیگر ، هر اتفاقی می افتد که سود شرکت را افزایش می دهد.
حمله به کارگران ماهر تجارت زمانی اتفاق می افتد که همه گیر COVID-19 بدون کنترل در حال گسترش است. اقدامات امنیتی توکن تا حد زیادی کنار گذاشته شده است ، در حالی که موارد جدید COVID-19 توسط UAW و مدیریت پوشانده می شود. این کارخانه به دلیل ترک کارگران در دوران بازنشستگی پیش از موعد برای جلوگیری از مواجهه با ویروس ، با کمبود نیروی کار روبرو است.
طبق یادداشتی که توسط کیت لینتون ، عضو کمیته محلی 1700 تاجران واجد شرایط UAW ارسال شده است ، رای گیری در مورد برنامه های مختلف پیشنهادی AWS در 22 ژانویه برگزار می شود که همه آنها شامل شیفت های 12 ساعته است. این رأی گیری به دنبال جلس توجیهی این هفته برگزار شد.
طبق این یادداشت ، به نظر می رسد بین دو برنامه طاقت فرسا به کارگران حق انتخاب داده می شود. اولین برنامه در ابتدا پیشنهاد شده با هفت 12 ساعت و 7 روز تعطیل است. تماس دوم به مدت دو روز 12 ساعته و پس از آن 2 روز تعطیل ، سپس سه روز 12 ، پس از آن 2 روز تعطیل و سپس دو تماس 12 و سه روزه. شیفت ها بین چهار خدمه چرخان تقسیم می شوند.
همزمان با انتشار گزارشات احیای برنامه کار 12 ساعته به سایر کارخانه ها ، این امر عصبانیت کارگران تولیدی و فروشندگان ماهر را برانگیخت. یک کارگر شخصی در کارخانه مونتاژ در شمال تولدو ، که وسایل نقلیه جیپ FCA / Stellantis را تولید می کند ، به این موضوع گفت WSWS خبرنامه Autoworker: “در پایان روز ، شرکت قطعاً از تولید خارج می شود. راستش ، همه چیز مرا می مکد و غمگین می کند. اما اگر می خواهیم مایحتاج خانواده خود را تأمین کنیم ، زندگی باید ادامه یابد. به نظر می رسد که شاید حرفه های ماهر باید جایگاه خود را بگیرند.
یک فروشنده ماهر از SHAP گفت WSWS خبرنامه خودکار ، “نمایندگان بین المللی در جلسات حضور پیدا نکردند.” وی خاطرنشان کرد که در عوض ، رهبری در جلسه بودند و به س questionsالات مربوط به نحوه عملکرد این برنامه پاسخ دادند. بسیاری از س questionsالات بی پاسخ مانده اند ، اما رای گیری امروز جمعه است و تنها دو گزینه دارد. ساعات شروع 7 صبح و 7 بعد از ظهر ، پوینت است. [UAW Vice President] سیندی استرادا آنجا نبود و تاجران ماهر هم نبودند. “
این کارگر گفت: “در زمان همه گیری جهانی ، FCA و UAW فقط به فکر سود بودند. FCA سود زیادی به دست آورد زیرا کارگران جان خود را برای تولید وسایل نقلیه در معرض خطر از دست دادن معیشت خود به خطر انداختند. با این حال ، این به تنهایی کافی نیست. بیشتر و بیشتر توسط کارگر برای تأمین نیروی ماشین شرکت مورد نیاز است. 12 ساعت در روز ، 7 روز در هفته ، خلاف قوانین کار فدرال است ، اما UAW ظاهراً از طرف ما با این برنامه ها مذاکره کرد.
“UAW دیگر با کارگر ماشین نیست. آنها دیگر برای حقوق کارگران ایستادگی نمی کنند. UAW در تخریب طبقه متوسط ، از دست دادن حقوق کارگران و مرگ کارگران بی شماری که توانایی پرداخت شغل خود را در این همه گیری ندارند شریک است. و اگر این کافی نباشد ، آنها می گویند: “شما باید 7 ساعت در هفته 12 ساعت کار کنید.”
این کارگر خاطرنشان کرد که مدیریت می گوید SHAP اولین کارخانه با یک برنامه 12 ساعته است ، و این یک آزمایش برای گسترش برنامه کاری وحشیانه به سایر امکانات است. اما UAW به دور از مخالفت با این طرح ، آن را پذیرفت.
“ما باید همه چیز سعی کنید این را ناپدید کنید ، “او گفت.
FCA سودهای بی سابقه ای کسب کرده است و در “ادغام” جدیدی قرار دارد. این زمان مناسب ایستادن و گفتن است نه. “
وی با اشاره به وضعیت فعلی افزود: “به نظر می رسد كه ما به طور همزمان انقلاب آمریكا ، بیماری همه گیر 1918 ، ركود بزرگ و جنبش حقوق مدنی را تجربه می كنیم.”
[ad_2]